Sida 1 av 1

V50 r-design

Postat: ons 21 apr 2010, 16:35
av Krusell
Hej! Är sugen på en V50 D4 r-design. Hur är det med r-design paketet, sänker den bilen något eller är det standardchassiet?

Det går att välja till 18" fälgar med ej i kombination med lågt sportchassie, ser bilen hög ut med dom fälgarna eller? Någon som har bilder? Tack på förhand.

Re: V50 r-design

Postat: ons 21 apr 2010, 16:56
av wendtan
Det är standardchassit såvida de inte är ändrat till MY11.

Re: V50 r-design

Postat: ons 21 apr 2010, 21:07
av FiddeUBC
Jag fattar intr varför det inte gåt att kombinera. Jag har monterat 18tum nu i efterhand och jag har sportchassie med 235 40 18 och det tar absolut inte i alls.

Re: V50 r-design

Postat: tor 22 apr 2010, 00:08
av JE Jr
Stod väl nåt i MY11 prislistan att man kunde kombinera sportchassi med 18" nu för vissa kombinationer, typ 5cyl motor eller nåt.

Re: V50 r-design

Postat: tor 22 apr 2010, 00:13
av chrissofsweden
FiddeUBC skrev:Jag fattar intr varför det inte gåt att kombinera. Jag har monterat 18tum nu i efterhand och jag har sportchassie med 235 40 18 och det tar absolut inte i alls.
Jag toppar det med 235/35/19 och där tar det i vid skarpa svängar och mycket gas. Dvs när bilen hukar sig i max rattutslag.. Annars fungerar det prima ballerina! Jag har för övrigt Sportchassit vilket bl.a innebär en sänkning på 20mm.


/Christian

Re: V50 r-design

Postat: tor 22 apr 2010, 06:52
av Fellow
chrissofsweden skrev:
FiddeUBC skrev:Jag fattar intr varför det inte gåt att kombinera. Jag har monterat 18tum nu i efterhand och jag har sportchassie med 235 40 18 och det tar absolut inte i alls.
Jag toppar det med 235/35/19 och där tar det i vid skarpa svängar och mycket gas. Dvs när bilen hukar sig i max rattutslag.. Annars fungerar det prima ballerina! Jag har för övrigt Sportchassit vilket bl.a innebär en sänkning på 20mm.


/Christian
Ehm, fullt rattutslag och gaspådrag? Gör du så ofta eller?

Re: V50 r-design

Postat: fre 23 apr 2010, 17:45
av Pippolei
Fellow skrev:
chrissofsweden skrev:
FiddeUBC skrev:Jag fattar intr varför det inte gåt att kombinera. Jag har monterat 18tum nu i efterhand och jag har sportchassie med 235 40 18 och det tar absolut inte i alls.
Jag toppar det med 235/35/19 och där tar det i vid skarpa svängar och mycket gas. Dvs när bilen hukar sig i max rattutslag.. Annars fungerar det prima ballerina! Jag har för övrigt Sportchassit vilket bl.a innebär en sänkning på 20mm.


/Christian
Ehm, fullt rattutslag och gaspådrag? Gör du så ofta eller?
Har man en V50 så kan man ju inte annat än att leka lite i kurvorna ibland.
Jag förstår precis vad chrissofsweden menar. (B) (B) (B) (B)

Re: V50 r-design

Postat: fre 23 apr 2010, 17:55
av Fellow
Pippolei skrev:
Har man en V50 så kan man ju inte annat än att leka lite i kurvorna ibland.
Jag förstår precis vad chrissofsweden menar. (B) (B) (B) (B)
Kom inte o gnäll när era drivaxlar rasar.....

Re: V50 r-design

Postat: fre 23 apr 2010, 18:19
av chrissofsweden
Fellow skrev:
Pippolei skrev:
Har man en V50 så kan man ju inte annat än att leka lite i kurvorna ibland.
Jag förstår precis vad chrissofsweden menar. (B) (B) (B) (B)
Kom inte o gnäll när era drivaxlar rasar.....
Okej, jag ska reda ut lite med att förklara vissa av mina begrepp och ordval.

Max rattutslag = Jag menar självklart inte MAX rattutslag så att det tar stopp. Jag menar så långt det går att ratta om utan risk för att servon går i ändläge.

Gaspådrag i kurva = Det behövs inte jättemycket power för att bilen ska niga i en kurva. Kurvan där mina däck tog i hjulhuset låg i en nerförsbacke vilket gjorde att bilen neg pga farten jag hade med mig. Jag gasade faktiskt inte, så det var fel av mig att skriva gaspådrag.. men valet av ordet kom från att det var lättare att förklara och det ger samma resultat, bortsett från påfrestningen på drivaxlar.

Sen ska man ju självklart kunna gasa lite i en kurva.. inte varje, men någon gång ibland! Hur kul är det annars att ha ett sportchassie, fjäderbensstag, sänkning och 35 profil?

:-)-)
/Christian

Re: V50 r-design

Postat: fre 23 apr 2010, 18:34
av Fellow
Gasa ur kurvan istället när ni har rätat ut däcken, det är misshandel att pressa bilen med däcken vinklade