NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#395753
Hejsan!

Mitt första inlägg på det här forumet, hoppas jag har hamnat rätt :)

Den lilla plastkåpan/-biten som sitter längst ner på handbromsspaken (se bild nedan) har lossnat, och en av plastklämmorna som håller fast den har gått av. Är det någon som vet var man kan få tag på en ny sådan? Eller skulle det vara möjligt att få den bytt på nybilsgarantin? Handbromsen har bara utsatts för normal användning, så jag förstår inte varför plastbiten har gått sönder.

Mvh,
TheSam

OBS: Inte min bil på bilden.
Bild
#396014
Inte helt ovanligt att den lilla skit biten åker av. Kör till närmaste Åf, om du har garanti på bilen så byter dom den.
Riktigt kraffs det där.
#396594
min sån gick sönder när bilen var 90 mil gammal, och jag fick ingen ny utan fick köpa den... 60 kr eller något sådant kostade den, kan vart typ 80-90kr minns inte :/ .

men den nya gick inte att sätta fast, så en från verkstaden fick komma ut och prova men då gjorde han sönder den.. dom fick sedan limma inne vid "krokarna" när jag hade inne bilen för andra ärenden..
#396857
Fick en ny för en månad sedan, trillade av igår.
#1466178
För den som letar efter en ny plastkåpa så är det artikelnummer 31329236 man ska fråga hos återförsäljare. Ursäkta bumpen men letade själv efter en ersättningsdel och stötte på denna tråd.
#1466242
Tyvärr en ganska dåligt designad plastbit, snäppen som är för långa och veka, har nog avverkat 3-4 stycken, den som höll längst tryckte jag upp en klump spackel/kemisk metall i underifrån så snäppena fick lite stöd inifrån.
Men sista gången den trillade av filade jag till en klack i aluminium som jag gängade och skruvade fast i handbromsens stålrör - sedan ett gängat hål till i den så att plaständan kunde fästas med en torx M3 längst ned från utsidan...
[attachment=0]2021-09-28_100517.jpg[/attachment
Bilagor
2021-09-28_100517.jpg
2021-09-28_100517.jpg (61.57 KiB) Visad 1206 gånger
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]