NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av frippe87
#392458
Måste säga att jag blir lite nervös, dock så tror jag inte heller att det är någon fara. Men man borde väl känna skillnad på lukt om ett silkon innehåller ättika eller inte? Ja det är bra att det kommer fram iaf, själv hade jag inte en aning om detta. Men men vi fårse om det kommer någon rost, isf får man väl byta den övre plåten.. Men har du någon aning om hur fort rosten kommer isf?
Användarvisningsbild
av poseidon
#392468
Inte en aning, nu har du ju tätat så det kommer ju inte in någon fukt å plåten är ju galvad så det borde ta lång tid om det nu rostar över huvud taget.
av flink
#392696
poseidon skrev:Metall å metall, aluminium innehåller ju inte järn alltså ingen rost....
Aluminium "rostar"/oxiderar också... det blir dock vitt istället för brunt :)
av Frohm
#867672
Ska montera en vinge på tantens v50 men nu kanske jag e helt puckad men är inte bagageluckan av typ "plast"?
av dieselputte
#867725
Frohm skrev:Ska montera en vinge på tantens v50 men nu kanske jag e helt puckad men är inte bagageluckan av typ "plast"?
Nope, gjord i metall.
av Swesss
#1441420
Fick du någon mall med som visar vart du ska borra hålen eller fick du mäta ut det själv?
Vi som beställt nya XC60

Man kan ju ladda batterierna när man kör[…]

Säger det något särskilt att det k[…]

Löjliga priser XC70

Den förtjänsten låter liten i samm[…]

Min gamla 745 -90 behöver en del kärlek.[…]