Sida 1 av 1
V50
Postat: sön 03 okt 2004, 15:20
av VolvoEmil
Visst är Volvo V50 fin!?
Re: V50
Postat: tis 05 okt 2004, 22:50
av perpro
VolvoEmil skrev:Visst är Volvo V50 fin!?
Hepp! Ja, jag hoppas det. Beställde en idag. Och nu är jag på internet och letar efter likasinnade :lol:
Re: V50
Postat: tis 05 okt 2004, 23:46
av volvo
Jovisst är dom fina.
Postat: ons 06 okt 2004, 11:46
av VolvoEmil
Jag skulle vilja ha en sån, eller att pappa hade en eftersom att jag är för liten för att köra bil själv. Vilken motor har du köpt?
Postat: tis 12 okt 2004, 20:50
av perpro
VolvoEmil skrev:Jag skulle vilja ha en sån, eller att pappa hade en eftersom att jag är för liten för att köra bil själv. Vilken motor har du köpt?
:) Det blev en T5 till slut (fast jag hade först tänkt mig 170-hästaren)
Postat: tor 21 okt 2004, 11:41
av 240power
gillar inte den tycke den har blivit mindre
Postat: tis 26 okt 2004, 19:54
av volvokillen
v50 är jättefin :twisted:
Postat: mån 13 dec 2004, 19:41
av mark77
Har beställt en V50 2,4 automat silver metallic hoppas den är lika trevlig som jag tyckte när jag provkörde den. Endel säger att den är liten, visst den är inte stor, men i samma klass som A4, BMW 3 serien mm. Ingen klagar på att dom är små trots att jag satt bättre i v50an än i A4an. dessutom ryms det ingen större bil i mitt garage och jag har sällan nån i baksätet.
Postat: sön 13 nov 2005, 21:26
av gremling
min familj har nyligen beställt en v50 flexi....ska bli roligt o få den i december...nån som vet hur många extra hästar de blir när man tankar me etanol?? för etanolen e väll 100-oktan?
Postat: sön 13 nov 2005, 22:43
av Driver64
Det sitter väl samma Ford-motor i V50F som i Ford Focus FlexiFuel och då blir det väl noll extra hästkrafter. Saxat ur
Fords "Frågor-och-svar om FlexiFuel":
Fråga: Jag har hört att andra tillverkare får fler hästkrafter vid drift på bioetanol, gäller det för Ford också?
Svar: Bioetanol har ett högre oktantal, vilket ger en potential att ge bilen mer kraft, d.v.s. fler hästkrafter när man kör på bioetanol. Andra tillverkare har valt det spåret. För Ford är dock strategin och policyn glasklar: Flexifuel är en miljöteknik och som sådan ska tekniken optimeras för just miljöeffekter. Vi har därför utnyttjat bioetanolens alla egenskaper för att uppnå så låg bränsleförbrukning som möjligt. Eftersom vi inriktat oss på bränsleförbrukning har vi fått ge upp möjligheten att ge motorn fler hästkrafter på bioetanol jämfört med bensin. Det har varit vår strategi från allra första början och kommer också att vara så när nya modeller med Flexifuelmotor introduceras.