NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fellow
#335664
Hallo
Ska ljud/vibrationsdämpa bilen och vill få bort mellanplåten. Har dragit bort alla 10 bultar och rutan och sitter nu endast "fast" på dörrens yttre sida (förarsida). Hittat att jag ska ta bort yttre dörrhantaget för att det ska lossna eller är det något mer jag missat? Är det någon popnit som ska borras ur? Jag lyckas helt enkelt inte heller att få ur torxen för att ta bort yttre handtaget! Är det verkligen storlek 30? Sitter ju en plastbit ivägen så kommer inte in ordentligt med min breda förlängningsnyckel. Hur jag än gör så verkar jag inte lyckas komma åt för att skruva ur den torxen iaf.

Hjälp uppskattas vad som kan hjälpa!
Användarvisningsbild
av CarMan
#335790
i gaveln på dörren i höjd med handtaget finr en plast plupp (ca 10mm i diabameter) ta bort den, därifrån trär du in en torx 25 mejsel o skruvar ut skruven på lås cylindern 6 varv, den går lås cylindern att trä bort.

nu kan du dra hand taget mot den plats där låc cylindern satt (ca 1cm) sen drar du i hand taget som om du öppna dörren, men mer, då lossar den i andra änden & där hittar du en torx 25 som hindrar dig från att få bort den innere pålten
Användarvisningsbild
av Fellow
#336343
Fått allt på plats och dämpat dörr och plåt. Men har problem med att få dörrhissen att fungera som den ska.
Den orkar inte hela vägen upp utan lite mer än halvvägs går den fritt och sen tar det emot.
Låter ingenting att det tar emot utan motorn blir orklös bara.
Precis som innan så buktar hela plåten ut när hissen åker upp och ner, ska den verkligen göra så?
Men hur ska jag gå tillväga för att få fönsterhissen att fungera som det ska igen?
Spåret man sätter ner glaset i tycker jag är väldigt slappt och glider lätt åt sidorna, testade att köra utan glas och då slår spåret i överallt för att det flyttas runt. Hjälp!:D
Användarvisningsbild
av CarMan
#336392
rutan måste ligga rakt, lister måste ligga rätt m.m.
Användarvisningsbild
av Fellow
#341253
finns det några sätt att se att allt ligger rätt Carman? Jag fick gängpaj på ena bulten för att spänna fast rutan så tog ett tag innan jag kunde ordna den. Nu har jag fört ner rutan med den inställningen att den ska gå längs yttre vertikala listen och följa den hela vägen ner. Den klappade ner ordentligt i fästena men till den roliga delen så har jag ingen förlängning hemma som når in så jag kan dra fast bultarna och kolla.

Själva skenman som rutan sitter i kan man ju skjuta i sidled och jag försöka passa in så bultarna sitter sitter i centrum av hålen.
Användarvisningsbild
av CarMan
#341295
jag förstår inte.
har du dragir gängpaj, måst det fixas först.
har du ingen förlängare så fixa en sån.
av Zoey
#1498151
CarMan skrev: ons 28 okt 2009, 21:04 i gaveln på dörren i höjd med handtaget finr en plast plupp (ca 10mm i diabameter) ta bort den, därifrån trär du in en torx 25 mejsel o skruvar ut skruven på lås cylindern 6 varv, den går lås cylindern att trä bort.

nu kan du dra hand taget mot den plats där låc cylindern satt (ca 1cm) sen drar du i hand taget som om du öppna dörren, men mer, då lossar den i andra änden & där hittar du en torx 25 som hindrar dig från att få bort den innere pålten
Fungerar denna metod även från årsmodell 2010/2011?
Ska nämligen ha bort dörrhandtaget på ena bakdörren.
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]