NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Psygnosis
Hej alla.

Har en fråga.
Jag var inne på volvo idag och skulle betälla ny bil då jag vill ha en 1.6d DRIVe r-design då jag får till svar att takspoilern inte ingår i 1.6 Drive stämmer verkligen detta jag trodde att den var med i paketet, eller har jag fattat helt fel?

tack på förhand
av greenbay
Du "får inte" montera takspoiler på DRIVe. Spoilern ÖKAR förbrukningen, så med den klarar bilen inte miljöbilsnormen.
Sen om du låter montera den senare, själv eller på verkstad, kan det nog gå bra, men det går alltså inte att beställa med takspoiler från början.
Bakluckan är samma, så det är inga större konstigheter med monteringen senare.
/greenbay
Det är ju en "miljö-vinge" på DRIVe-C30 men en annan med R-design. Drar inte C30 DRIVe 0,44l/mil, blir det inte 116g CO2? Då känns det som den borde klara en vinge.
av marcbe
halmstaden skrev:Det är ju en "miljö-vinge" på DRIVe-C30 men en annan med R-design. Drar inte C30 DRIVe 0,44l/mil, blir det inte 116g CO2? Då känns det som den borde klara en vinge.
Ja, men nu verkade det gälla en V50 enligt trådskaparen.
marcbe skrev:
halmstaden skrev:Det är ju en "miljö-vinge" på DRIVe-C30 men en annan med R-design. Drar inte C30 DRIVe 0,44l/mil, blir det inte 116g CO2? Då känns det som den borde klara en vinge.
Ja, men nu verkade det gälla en V50 enligt trådskaparen.
Onekligen! :oops: :oops:
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]