NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av robbancarlsson
Faceliften innebär andra backspeglar, kromringar på rattarna för radio och klimatanl. Mittkonsol med en jalusi över mugghållarna och en annan utformad handbromsspak samt annan utformning på ringarna runt hastighetsmätare och varvräknare. Det är väl i stort sett det hela... :)
av XCThord
robbancarlsson skrev:Faceliften innebär andra backspeglar, kromringar på rattarna för radio och klimatanl. Mittkonsol med en jalusi över mugghållarna och en annan utformad handbromsspak samt annan utformning på ringarna runt hastighetsmätare och varvräknare. Det är väl i stort sett det hela... :)
Just mittkonsolen gör ju stor skillnad. Förutom att den är mycket snyggare har man också ett riktigt bra armstöd, vilket saknades (åtminstone för mig) i den gamla varianten. :)
av Tomacee
Jag har tittat på bilder från 06or respektive 09, och vadå inga kromringar runt radio och klimatan.? det är det ju visst. Å mittkonsolen har visst jalusi över mugghållaren sant att armstödet visst finns på 06orna. Det är lite omformat bara..
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Tomacee skrev:Jag har tittat på bilder från 06or respektive 09, och vadå inga kromringar runt radio och klimatan.? det är det ju visst. Å mittkonsolen har visst jalusi över mugghållaren sant att armstödet visst finns på 06orna. Det är lite omformat bara..
Har haft både en MY06 T5 (en av dom första kundbilarna) och kör nu en MY09 T5. Den senaste känns mer välbyggd. Bättre materialval i mittkonsoll (har nordic light oak panel + jalusi).

Men kromringar och jalusi hade MY06 också. Men jag tycker att MY08< är mycket snyggare med uppdaterade mittkonsollen.
av Tomacee
XC90_Executive skrev:
Tomacee skrev:Jag har tittat på bilder från 06or respektive 09, och vadå inga kromringar runt radio och klimatan.? det är det ju visst. Å mittkonsolen har visst jalusi över mugghållaren sant att armstödet visst finns på 06orna. Det är lite omformat bara..
Har haft både en MY06 T5 (en av dom första kundbilarna) och kör nu en MY09 T5. Den senaste känns mer välbyggd. Bättre materialval i mittkonsoll (har nordic light oak panel + jalusi).

Men kromringar och jalusi hade MY06 också. Men jag tycker att MY08< är mycket snyggare med uppdaterade mittkonsollen.

Ok,, vad är det för skillnad på matrialen då?, den 06:an som ja ska köpa är metallkonsoll på, den är det väl ingen skillnad på mot 08 eller?
av robbancarlsson
Fel av mig. C70 hade kromringar och jalusi från början.. Det var C30/S40/V50 som fick det senare. Däremot skiljer mittkonsolen fortfarande mellan 06 och 08... På den senare är mittkonsolen i samma höjd hela vägen.. Och handbromsspaken ser annorlunda ut.. Kolla bilderna så förstår ni vad jag menar...
C70 06: http://www.blocket.se/halland/Volvo_C70 ... ?ca=15&w=3
C70 08: http://www.blocket.se/goteborg/Volvo_C7 ... ?ca=15&w=1 :
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Tomacee skrev:Ok,, vad är det för skillnad på matrialen då?, den 06:an som ja ska köpa är metallkonsoll på, den är det väl ingen skillnad på mot 08 eller?
Aluminiumpanelen är nog exakt likadan. Det bara känns som att MY09 är mer påkostad.

Slår du till på en 06 så se till att alla "kampanjerna" är fixade.

Har du länk till annonsen?
av Tomacee
XC90_Executive skrev:
Tomacee skrev:Ok,, vad är det för skillnad på matrialen då?, den 06:an som ja ska köpa är metallkonsoll på, den är det väl ingen skillnad på mot 08 eller?
Aluminiumpanelen är nog exakt likadan. Det bara känns som att MY09 är mer påkostad.

Slår du till på en 06 så se till att alla "kampanjerna" är fixade.

Har du länk till annonsen?
Vilka kanpanjer?
Nix den är bortagen nudå tyvärr.
Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]