Sida 1 av 2

MY10 släppt på volvocars.

Postat: lör 11 apr 2009, 20:59
av FiddeUBC
Då har de nya MY10 bilarna släppts på volvocars international.
Tyvärr inte speciellt mycket förändringar, som vanligt verkar inte sidorna helt klara ännu.

S40N http://www.volvocars.com/intl/All-Cars/ ... fault.aspx
C30 http://www.volvocars.com/INTL/ALL-CARS/ ... fault.aspx
V50 http://www.volvocars.com/intl/All-Cars/ ... fault.aspx
C70N http://www.volvocars.com/intl/All-Cars/ ... fault.aspx

Mer info om förändringarna på My10 finns på
https://www.media.volvocars.com/global/ ... lcome.aspx

Re: MY10 släppt på volvocars.

Postat: tor 16 apr 2009, 10:36
av matthh
De måste ha skrivit fel på den tekniska datan för DRIVe med start/stopp. Står att det bara ska vara 3 cylindrar.

Re: MY10 släppt på volvocars.

Postat: tis 12 maj 2009, 13:12
av mattiasg
stämmer det att man inte får dra släp med V50 drive s/s?

Re: MY10 släppt på volvocars.

Postat: tis 12 maj 2009, 14:26
av Lövet
Släpvikten är kraftigt begränsad men visst kan du dra lättare släp (-800kg)

Re: MY10 släppt på volvocars.

Postat: tis 12 maj 2009, 15:13
av XCThord
andreas_lofgren skrev:Släpvikten är kraftigt begränsad men visst kan du dra lättare släp (-800kg)
Nu kan jag ha missuppfattat det här helt, men om jag förstår det rätt är det så här:

MY10 kommer två varianter på DRIVe. Den ena (med start/stopp) är snålare än den nuvarande och släpper bara ut 104g, att jämföra med 118g.

Sen kommer också en annan variant (som drar 0,45 - alltså lite mer än den nuvarande, dock 119g d.v.s. miljöbil) som saknar start/stopp och inte har alla "aerodynamiska begränsningar" som MY09 har. Denna modell kan utrustas med R-design och har dessutom högre släpvikt, alltså inga 800-kilosgränser längre.

Rätta mig gärna om jag har fel...

Re: MY10 släppt på volvocars.

Postat: tis 12 maj 2009, 16:13
av Lövet
Det är nog du som ska rätta mig i så fall. Jag vet inget om några nya varianter av DRIVe, det jag har hört gäller säkert den nuvarande modellen.

Re: MY10 släppt på volvocars.

Postat: ons 13 maj 2009, 10:59
av mattiasg
det jag kollade var teknisk jämförelse på volvocars hemsida. där stod bla 3 cylindrig motor vilket är fel, men också max släpvagnsvikt 0 kg om man hade s/s. undrade bara om detta var en typo det också...

Re: MY10 släppt på volvocars.

Postat: ons 13 maj 2009, 14:41
av bilgalen
Kommer det någon diesel i kombination med Awd i V50 som MY10? Kommer det alls förresten, först som V60 kanske?

Re: MY10 släppt på volvocars.

Postat: ons 13 maj 2009, 16:14
av dali
Det känns inte sannolikt att V50 ska komma med diesel och AWD så här sent i livscykeln. Jag hade gärna sett en D5 AWD med powershift, men det är bara drömmar än så länge ... kanske i V60.

Re: MY10 släppt på volvocars.

Postat: mån 18 maj 2009, 09:01
av matthh
XCThord skrev:
andreas_lofgren skrev:Släpvikten är kraftigt begränsad men visst kan du dra lättare släp (-800kg)
Nu kan jag ha missuppfattat det här helt, men om jag förstår det rätt är det så här:

MY10 kommer två varianter på DRIVe. Den ena (med start/stopp) är snålare än den nuvarande och släpper bara ut 104g, att jämföra med 118g.

Sen kommer också en annan variant (som drar 0,45 - alltså lite mer än den nuvarande, dock 119g d.v.s. miljöbil) som saknar start/stopp och inte har alla "aerodynamiska begränsningar" som MY09 har. Denna modell kan utrustas med R-design och har dessutom högre släpvikt, alltså inga 800-kilosgränser längre.

Rätta mig gärna om jag har fel...
Jag var inne på sidan idag. Jag tror de har uppdaterat släpvagnssiffrorna nu. 1300kg gäller i så fall för modellen utan s/s. Dock står det 0kg på den med s/s.
Bygg din Volvo är också uppdaterad med nya DRIVe. Utrustningspaketen är billigare för s/s, men det beror nog på att Kinetic verkar vara standard för den.