Sida 1 av 2
Vilken trimbox? (V50 2.0D)
Postat: lör 24 maj 2008, 08:10
av Toben
trim Box skall jag köpa jag har sökt men det finns så många olika svar,,
Spelar inte så stor roll om den kostar 6-7000:- som kcr vill bara ha kvallitet
//Henrik
Re: Vilken
Postat: lör 24 maj 2008, 08:22
av Funk
Ingen box alls..
Det enda som fungerar problemfritt i längden är rena omprogrammeringar av ECU, t.ex hos BSR eller liknande.
/Thomas
Re: Vilken
Postat: lör 24 maj 2008, 09:47
av Toben
Sorry va lite trött innan skrev inte vilken bil det va :)
V50 2.0D 06
Re: Vilken
Postat: lör 24 maj 2008, 20:52
av FiddeUBC
VILKEN rubrik!!!!!
Re: Vilken
Postat: ons 02 jul 2008, 20:24
av IT-Lennon
Jag använder mig av BSRs system till min v50 2,4. Jag är helnöjd med resultatet och när jag lämnade in bilen på service idag så stoppade dom i sportluftfiltret som finns rekommenderat på hemsidan
http://sv.bsr.se/products/46233204/ i stället för Volvo original. Jag tyckte att den gick som ett skott, med nya stift och så vidare. Framförallt blev ju ljudet lite mastigare. Filtret kanske bidrar med 2 hk men placebo, god damn, minst 100 hästar till. Allvarligt talat, gasresponsen blev faktiskt rappare i alla fall. Ännu allvarligare, härligt informativ rubrik.

Re: Vilken
Postat: fre 04 jul 2008, 10:12
av Erik V
Hej Lennon,
Hur blir bränsleförbrukningen när du chippat, bortsett från att man givetsvis gasar på lite extra vid inspirerad bilkörning, men hur är det i normalfallet d.v.s luuuugn körning, är förbrukningen då lika som innan, högre eller kanske t.o.m. lägre?
Med en turbomotor brukar man ju vanligtvis kunna få en lägre förbrukning vid chippning så länge man är försiktig på pedalen, men hur är det med en sugmotor?
Re: Vilken
Postat: fre 04 jul 2008, 10:57
av Brainy
Är du snäll och fixar rubriken så jag slipper låsa tråden?
/Anders
Re: Vilken
Postat: fre 04 jul 2008, 14:26
av IT-Lennon
Erik V skrev:Hej Lennon,
Hur blir bränsleförbrukningen när du chippat, bortsett från att man givetsvis gasar på lite extra vid inspirerad bilkörning, men hur är det i normalfallet d.v.s luuuugn körning, är förbrukningen då lika som innan, högre eller kanske t.o.m. lägre?
Med en turbomotor brukar man ju vanligtvis kunna få en lägre förbrukning vid chippning så länge man är försiktig på pedalen, men hur är det med en sugmotor?
Jag hade bilen i min ägo bara i två veckor innan jag lämnade in bilen och fick den omprogrammerad så jag har egentligen ganska lite erfarenhet av "före" utan mest "efter". Jag var också nyfiken på detta så jag kollade innan modifikationen och snittet var 0,84 l/mil. Efter hamnar jag på mellan 0,75 och 0,85 l/mil ("normal" körning). Så en liten minskning är det nog.
Jag han dock med en längre tur innan modifieringen, höll den utskyltade hastigheten hela tiden (inga 110-sträckor) då tog den 0,73. Efter modifieringen tog den 0,67 samma tur. Jösses vad det var svårt att åka 20 mil på det sättet. JÖSSES!! Myror i benen :D
Re: Vilken
Postat: fre 04 jul 2008, 18:32
av Loner
Brainded skrev:Är du snäll och fixar rubriken så jag slipper låsa tråden?
/Anders
JAG har fixat rubriken.
/L
Re: Vilken trimbox? (V50 2.0D)
Postat: lör 12 jul 2008, 11:52
av Toben
Ursäkta att jag inte svarat.. Jag har varit borta en tid och såg det nu... Förlåt
Jag köpte denna box håller på att köra min första tank nu och skall se va förbrukningen blir..
http://promotech.se/
Återkommer med data på det sedan