NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Toben
trim Box skall jag köpa jag har sökt men det finns så många olika svar,,

Spelar inte så stor roll om den kostar 6-7000:- som kcr vill bara ha kvallitet

//Henrik
Användarvisningsbild
av Funk
Ingen box alls..
Det enda som fungerar problemfritt i längden är rena omprogrammeringar av ECU, t.ex hos BSR eller liknande.

/Thomas
av Toben
Sorry va lite trött innan skrev inte vilken bil det va :)

V50 2.0D 06
Användarvisningsbild
av IT-Lennon
Jag använder mig av BSRs system till min v50 2,4. Jag är helnöjd med resultatet och när jag lämnade in bilen på service idag så stoppade dom i sportluftfiltret som finns rekommenderat på hemsidan http://sv.bsr.se/products/46233204/ i stället för Volvo original. Jag tyckte att den gick som ett skott, med nya stift och så vidare. Framförallt blev ju ljudet lite mastigare. Filtret kanske bidrar med 2 hk men placebo, god damn, minst 100 hästar till. Allvarligt talat, gasresponsen blev faktiskt rappare i alla fall. Ännu allvarligare, härligt informativ rubrik.
:wink:
av Erik V
Hej Lennon,

Hur blir bränsleförbrukningen när du chippat, bortsett från att man givetsvis gasar på lite extra vid inspirerad bilkörning, men hur är det i normalfallet d.v.s luuuugn körning, är förbrukningen då lika som innan, högre eller kanske t.o.m. lägre?
Med en turbomotor brukar man ju vanligtvis kunna få en lägre förbrukning vid chippning så länge man är försiktig på pedalen, men hur är det med en sugmotor?
Användarvisningsbild
av Brainy
Är du snäll och fixar rubriken så jag slipper låsa tråden?
/Anders
Användarvisningsbild
av IT-Lennon
Erik V skrev:Hej Lennon,

Hur blir bränsleförbrukningen när du chippat, bortsett från att man givetsvis gasar på lite extra vid inspirerad bilkörning, men hur är det i normalfallet d.v.s luuuugn körning, är förbrukningen då lika som innan, högre eller kanske t.o.m. lägre?
Med en turbomotor brukar man ju vanligtvis kunna få en lägre förbrukning vid chippning så länge man är försiktig på pedalen, men hur är det med en sugmotor?
Jag hade bilen i min ägo bara i två veckor innan jag lämnade in bilen och fick den omprogrammerad så jag har egentligen ganska lite erfarenhet av "före" utan mest "efter". Jag var också nyfiken på detta så jag kollade innan modifikationen och snittet var 0,84 l/mil. Efter hamnar jag på mellan 0,75 och 0,85 l/mil ("normal" körning). Så en liten minskning är det nog.

Jag han dock med en längre tur innan modifieringen, höll den utskyltade hastigheten hela tiden (inga 110-sträckor) då tog den 0,73. Efter modifieringen tog den 0,67 samma tur. Jösses vad det var svårt att åka 20 mil på det sättet. JÖSSES!! Myror i benen :D
Användarvisningsbild
av Loner
Brainded skrev:Är du snäll och fixar rubriken så jag slipper låsa tråden?
/Anders
JAG har fixat rubriken.

/L
av Toben
Ursäkta att jag inte svarat.. Jag har varit borta en tid och såg det nu... Förlåt

Jag köpte denna box håller på att köra min första tank nu och skall se va förbrukningen blir..

http://promotech.se/

Återkommer med data på det sedan
Motoroljenivå

På vilket sätt beter sig visningen? Ett[…]

Nu vill man ha det som i Italien och Frankrike. V[…]

Felkod B5

Låter ungefär som det jag hade på[…]

Tror jag hittade uttaget du snackade om. Det ger 1[…]