NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Jag satt o lekte med volvos länkar på volvocars.se en kväll och det gav förvånansvärt resultat... :D
Sidorna är inte färdiga ännu men man kan se minst en ny bild på varje bil efter videon.

V50
http://www.volvocars.com/se/All-Cars-MY ... fault.aspx
S40N
C30

Är detta medvetet gjort ???
Senast redigerad av 1 FiddeUBC, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Här kommer bilder också på MY09ans V50 Detta är definitivt 2009års modell då man ser att VOLVO texten på bakluckan är ändrad precis som Nya V70 III och XC70 III :twisted:
Bild

Nästa något mörk män ändå

Bild

Håll tillgodo...
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Hmm. intressant! :D

Jag såg faktiskt en film på nätet nånstans då hade V50:n texten V O L V O som på bilderna ovan. Men det var inget jag tänkte vidare på. :wink:

/Kalle
Användarvisningsbild
av Titaniumgrå
Den utdragna Volvo-dekalen borde suttit redan på -08:orna, blir till att inhandla! :D
av Geez
Kul att sitta ändra lite i adressfältet. Man kan se att även S80 och C70 får de utdragna Volvo-emblemet på bakluckan. Sen kan man se lite mer av XC60 samt det verkar som om S60 kommer att leva vidare ett år till. Ribban med lyse i strålkastarna som finns i S40, V50 verkar också komma till S60. Får säkert det nya emblemet med fast det gick inte o se..
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Geez skrev:Kul att sitta ändra lite i adressfältet. Man kan se att även S80 och C70 får de utdragna Volvo-emblemet på bakluckan. Sen kan man se lite mer av XC60 samt det verkar som om S60 kommer att leva vidare ett år till. Ribban med lyse i strålkastarna som finns i S40, V50 verkar också komma till S60. Får säkert det nya emblemet med fast det gick inte o se..
S60 får nya emblemet, det fanns en bild på det.

Men så märkte jag också att det stod att man kunde välja Bi-Fuel motor till S60 ?:-/

/Kalle
av Micke N
S60 T5 verkar slopad och därmed sista "högtrycksturbon". Lite synd på en motor med stor potential som kom i skuggan av R-modellen.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Jag har varit på Volvo o luskat lite mer efter det att personalen har fått utbildning på bilarna.

Nytt from MY09 är ju de 4olika r-design paketen.
. R-design Mörkgrå/Beige 5F7K klädsel och 17tums aluminumfälg "Serapis" 24700kr
. R-design Mörkgrått helläder 5D77 klädsel och 17tums aluminumfälg "Serapis" 27500kr
. R-design Mörkgrå/Beige 5F7K klädsel och 18tums aluminumfälg "Medir" eller "Medsua" 34700kr
. R-design Mörkgrått helläder 5D77 klädsel och 18tums aluminumfälg "Medir" eller "Medsua" 37500kr

Sedan har det också tillkomit ett teknikpaket fom MY09.
.Teknikpaket: Ljudanl: High Performance, Nyckellöst lås/startsys, Aktiva bi-xenonljus 9900kr

Ny lackkod "färg" from MY09.
. 492 Savile Grey Pearl

Stereo.
. Premium sound kostar nu 17500kr med då utan 6cd växlare.

Den nya broschyren kommer troligen nån gång innom de närmaste 14dagarna
Det var allt för denna gången :roll:
Användarvisningsbild
av metal
Jag har varit på Volvo o luskat lite mer efter det att personalen har fått utbildning på bilarna.

Nytt from MY09 är ju de 4olika r-design paketen.
. R-design Mörkgrå/Beige 5F7K klädsel och 17tums aluminumfälg "Serapis" 24700kr
. R-design Mörkgrått helläder 5D77 klädsel och 17tums aluminumfälg "Serapis" 27500kr
. R-design Mörkgrå/Beige 5F7K klädsel och 18tums aluminumfälg "Medir" eller "Medsua" 34700kr
. R-design Mörkgrått helläder 5D77 klädsel och 18tums aluminumfälg "Medir" eller "Medsua" 37500kr

Sedan har det också tillkomit ett teknikpaket fom MY09.
.Teknikpaket: Ljudanl: High Performance, Nyckellöst lås/startsys, Aktiva bi-xenonljus 9900kr

Ny lackkod "färg" from MY09.
. 492 Savile Grey Pearl

Stereo.
. Premium sound kostar nu 17500kr med då utan 6cd växlare.

Den nya broschyren kommer troligen nån gång innom de närmaste 14dagarna
Det var allt för denna gången :roll:
Tycker det är lite synd att de tagit bort Medea fälgarna (BBS Splitfälg) som ett möjligt tillval. :(
De tycker jag är grymt snygga. Har nämligen såna själv. 8) :wink:
De finns så vitt jag vet nu enbart som tillbehör och då kostar de väl runt 6000-6500 kr/st!! :shock:

Tråkigt att aviseringarna inte är m[…]

"1975-1984 Volvo 242 244 245 DL Center Cap Hu[…]

Halvljus

Jag har en V50 -11 som jag var och besikta. Jag fi[…]

Är det en bärarmsbussning som håll[…]