NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kajalfred
Hej jag har precis skrivit på mitt köpeavtal med Bilia i Malmö men lyckades inte riktigt pressa priset mer är ca2% förvisso va bilen en så kallad jubileumsbil verdexa/bilia fyller 60år så priset va pressat från början med business edition paketet kostar bilen 219990kr (priset gäller en 2.0D)har valt till en del så priset slutar på 246000 men inte mer är mugghållare bak fulltank vid leverans och bakrumsmatta kunde jag få.Har någon en uppfattning om det är normalt eller är jag för snäll. mvh Kaj
Senast redigerad av 1 kajalfred, redigerad totalt 0 gånger.
av Christian_m
kajalfred skrev:Hej jag har precis skrivit på mitt köpeavtal med Bilia i Malmö men lyckades inte riktigt pressa priset mer är ca2% förvisso va bilen en så kallad jubileumsbil verdexa/bilia fyller 60år så priset va pressat från början med business edition paketet kostar bilen 219990kr (priset gäller en 2.0D)har valt till en del så priset slutar på 246000 men inte mer är mugghållare bak fulltank vid leverans och bakrumsmatta kunde jag inte få.Har någon en uppfattning om det är normalt eller är jag för snäll. mvh Kaj
Businessversionen är redan rejält pressad, 15% på listpriset enligt infon på volvocars.se. Men 2% på ett redan mycket bra pris tycker jag är helt okej. 2% på listpriset hade däremot varit uselt.

Min rabatt via jobb på listpriset ligger på 8% som jämförelse...
Användarvisningsbild
av wendtan
Jag fick 8% rabatt på en 2,0D jag beställde i december. Detta var iof av en säljare som jag köpt nybil av förrut.
Jag kan tänka mig att marginalerna är små på business edition bilar, försök få med bra och ha grejer istället som gummimattor och bagagerumsmatta, glasögonfodral osv. smågrejer som blir dyrt o köpa på tillbehörsavdelningen sedan.

Vad är det du valt på som kostar 26 kkr? Deras maginaler på utr brukar vara bättre än på själva bilen som iregel är ganska prispressad.
av whoppi
Tror vi brukar ha 10-11% när vi köper in tjänstebilar men då är det ju ett antal nya per år och baserat på listpriser.
Business är nog redan rätt pressad i pris låter det som.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
kajalfred skrev:Hej jag har precis skrivit på mitt köpeavtal med Bilia i Malmö men lyckades inte riktigt pressa priset mer är ca2% förvisso va bilen en så kallad jubileumsbil verdexa/bilia fyller 60år så priset va pressat från början med business edition paketet kostar bilen 219990kr (priset gäller en 2.0D)har valt till en del så priset slutar på 246000 men inte mer är mugghållare bak fulltank vid leverans och bakrumsmatta kunde jag få.Har någon en uppfattning om det är normalt eller är jag för snäll. mvh Kaj
Du har alltså valt till grejer för 26 tusen kr skriver du ju här uppe!

"Den kostar 219990, men priset slutade på 246000" :-O)

/Kalle
av malmo
Ny här. Beställde själv oxå en v50 på bilia i Malmö som jag väntar på. Tror faktiskt inte heller att det är så mycket prutmån på kampanjbilar. Jag gjorde ett tappert försök men fick liksom du småsaker mattor etc. Men jag var ganska nöjd ändå. Blev en 1.8f business kampanj bil från volvo på 209.900. Sen hade bilia 10000kr rabatt på det för dom fira 60år, sen blir det ju 10000kr från staten i miljöbilspremie, dessutom fick jag 10000kr för min mazda 323 som ändå skulle skrotas om jag kom in med skrotningsintyget i något som kallas volvoförnyelsepremie.

Enda tillval var bi-xenon, nycketavstängd krockkudde. Hursomhelst så byggde man den på volvos hemsida hamnade den på 248.500kr med allt som jag har med. Nu hamnar den istället på rätt sida 190 sträcket. (det skall jag väl vara nöjd med?)

Hoppas jag blir nöjd med den eftersom det är första volvon någonsin för min del

Mvh
Användarvisningsbild
av psycho4fun
malmo skrev:Ny här. Beställde själv oxå en v50 på bilia i Malmö som jag väntar på. Tror faktiskt inte heller att det är så mycket prutmån på kampanjbilar. Jag gjorde ett tappert försök men fick liksom du småsaker mattor etc. Men jag var ganska nöjd ändå. Blev en 1.8f business kampanj bil från volvo på 209.900. Sen hade bilia 10000kr rabatt på det för dom fira 60år, sen blir det ju 10000kr från staten i miljöbilspremie, dessutom fick jag 10000kr för min mazda 323 som ändå skulle skrotas om jag kom in med skrotningsintyget i något som kallas volvoförnyelsepremie.

Enda tillval var bi-xenon, nycketavstängd krockkudde. Hursomhelst så byggde man den på volvos hemsida hamnade den på 248.500kr med allt som jag har med. Nu hamnar den istället på rätt sida 190 sträcket. (det skall jag väl vara nöjd med?)

Hoppas jag blir nöjd med den eftersom det är första volvon någonsin för min del

Mvh
Låter som du fick till en riktigt bra deal! :-)-)
Välkommen hit å allt!
av malmo
Tyckte jag oxå. Tack för välkomnandet. Är det någon som vet hur det ligger till med garantin om man skulle köpa sänkningsfjädrar men låter tex bilia montera det inklusive hjulinställning. Tänkte mest på om man kan köpa en sats som sänker mer än sportchassit från volvo. Eller bytas även dämparna i den satsen från volvo eller är det oxå bara fjädrar? Kanske borde göra en egen tråd om detta, men gör ett försök här.

PS. såg dina bilder på volvon du har. Väldigt fin. Är det titanium grå? För dom hade inte inne någon bil med den färgen på bilia, och det var en sådan jag beställde. Får väl hålla tummarna att den är fin, säljaren tyckte i varjefall det var den finaste färgen.
av ljungström
malmo skrev:
PS. såg dina bilder på volvon du har. Väldigt fin. Är det titanium grå? För dom hade inte inne någon bil med den färgen på bilia, och det var en sådan jag beställde. Får väl hålla tummarna att den är fin, säljaren tyckte i varjefall det var den finaste färgen.
En lite hemlighet: som bilhandlare tycker man alltid att den färgen kunden väljer är finast.

Sommarvaxning av pärlan. IMG_0598.jpeg

Internet I bilen

Hej jag har en v60 t5 2019 med simkort i bilen men[…]

Tycker den fälgen ser riktigt bra ut! Dock sv[…]

Tomgång och vevhusventilation

@Daniel78 , Ja jag har rengjort tomgångsm[…]