NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av migge6
Hej!
finns det någon här som råkat ut för att samtliga rutor är nere på bilen, när man kommer ner och ska ha den på morgonen?
Detta har hänt mig 2 gånger nu, hoppas att det inte händer vid en snöstorm bara!
Användarvisningsbild
av vickan
migge6 skrev:Hej!
finns det någon här som råkat ut för att samtliga rutor är nere på bilen, när man kommer ner och ska ha den på morgonen?
Detta har hänt mig 2 gånger nu, hoppas att det inte händer vid en snöstorm bara!
nopp, inte jag iaf, Men att fönsterhissarna brukar strula är ett vanligt fel. En kontakt i astolpen som behöver bytas.. gick på garantin för mig.
Användarvisningsbild
av #27
De finns en funktion när du håller in låsupp-knappen med ett långt tryck så åker även sidorutorna ner..

Kan de då vara så att när du lägger nycklarna i fickan att låsupp-knappen blir intryckt och rutorn åker ner ??:-/
Användarvisningsbild
av Appel
MY04-MY05 hade funktionen. Sedan tror jag att den var bortkopplad på MY06-MY07 för att ha "återuppstått" i MY08 med lite modifiering. I min MY08 så kan jag i inställningarna ställa in om jag vill ha funktionen aktiverad för automatisk nedhissning och/eller automatiskt upphissning vid långt tryck på lås eller låsupp på fjärrkontrollen. I min MY04 så kunde man inte välja bort någonting.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 21#p104421

Jag "bjussar" på en gammal tråd om detta ämne. För den som orkar läsa så ser ni att jag faktiskt är en av dom som drabbades en dag när det var snöstorm... garva gärna, det gör jag i alla fall... fast inte när det hände!
Användarvisningsbild
av wendtan
Det går utmärkt att få aktiverat i mjukvaran på MY06 iaf. Från fabrik så gick det bara att köra upp fönsterna om jag inte missminner mig.
av mojja
wendtan skrev:Det går utmärkt att få aktiverat i mjukvaran på MY06 iaf. Från fabrik så gick det bara att köra upp fönsterna om jag inte missminner mig.

Har du fått hem dieseln än?

//mojja
Användarvisningsbild
av wendtan
mojja skrev:
wendtan skrev:Det går utmärkt att få aktiverat i mjukvaran på MY06 iaf. Från fabrik så gick det bara att köra upp fönsterna om jag inte missminner mig.

Har du fått hem dieseln än?

//mojja
Nej, Jag har varit utomlands nu i några veckor. Den skall hämtas i veckan, återkommer med någon bild framåt helgen till.
av piraya
har likande problem med vänsterbak fönster... fast ändå inte.. det liksom går inte upp om man inte "tvingar" upp det genom att hålla inne knappen...
av migge6
piraya skrev:har likande problem med vänsterbak fönster... fast ändå inte.. det liksom går inte upp om man inte "tvingar" upp det genom att hålla inne knappen...

Det är samma problem vä bak hos mig med! trycker jag vä bak fönster upp när rutan är uppe så går den ner en bit istället. för att få upp den måste knappen hållas inne.

Min XC90 D5 har fått uppgraderingen i samban[…]

Byta motorolja V60

Ser ut som att Volvo har maskinskadegaranti p&ar[…]

Jag gjorde test på min ventilation med gummi[…]

Bensinpriser v2

Nu när den amerikanska kedjan Costco öp[…]