NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
#168907
Lågprofildäck och andra fälgar skall väl inte vara några problem, däremot lambodörrar är nog svårare med tanke på att dörrarna är ovanligt tunga för att vara en Volvo...

Titta på vad Caresto har gjort om du behöver tips på relativt små modifieringar kan göra för utseendet...

http://www.emotor.se/nyheter/visa.php?2275

/Thomas
av NiTyz
#168913
Men ni anser inte att man behöver trimma en volvo c70 t5?
vad kostar en t5 över huvudtaget?
Tack!
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
#168915
NiTyz skrev:Men ni anser inte att man behöver trimma en volvo c70 t5?
vad kostar en t5 över huvudtaget?
Jag kör som sagt en C70N T5 med 6-växlad manuell låda. Den behöver INTE trimmas. Den går som tusan! Automat-versionen tycker jag känns betydligt slöare!

T5 6MT börjar på 397.900kr. Lägger man på 15000kr får man Summum-paketet, där mycket ingår. Men sen börjar alla övriga tillval. Kan säga att det är lätt att bryta halvmiljonsgränsen :oops: :D
Användarvisningsbild
av Funk
#168928
Men ni anser inte att man behöver trimma en volvo c70 t5?
Jag kör som sagt en C70N T5 med 6-växlad manuell låda. Den behöver INTE trimmas. Den går som tusan! Automat-versionen tycker jag känns betydligt slöare!
Jag tycker personligen att en C70T5 (om man över huvud taget skall betrakta den som sportig) är rätt trött... Den väger trots allt nästan 200kg mer än en S60 och har sämre acctider en en S60 2.5T. Det värsta tycker jag att (lågtrycks) T5 motorn i C70 (C30 S40/V50) är ganska karaktärslös, den borde vara lite mer "spetsig" till karaktären... Ser man den som en glidare så räcker det gott till, men 250hkr /400Nm skadar aldrig.. alltså dags för chippning :D

/Thomas
av NiTyz
#169398
Hehe okej,
Men jag har ju inte riktigt så mycket pengar och är inte jättepigg på att låna ytterligare pengar.
Vad kan man få för en volvo om man har 200k? gärna inkluderat trim och litta styling :)
Hoppas jag inte är jobbig med alla mina frågor :P
av mojja
#169447
Du kan få en begagnad v50 t5 eller s40n t5. Du kan nästan få en ny c30 1.8f. Du kan få en sönderkörd s60r eller v70r allt beroende på vad du har för krav.

Annars brukar ju http://www.blocket.se Vara till står hjälp om man vill spåna runt lite på vad man får för pengarna.

//mojja
Användarvisningsbild
av Funk
#169461
En S60 T5 -05 (den faceliftade årsmodellen) 5-6000 mil borde du kunna få för runt 200k privat..
Med mjukvara och avgas (10-12000kr)får du över 300hkr och en bra bit över 400Nm i vrid, det räcker långt...

Skall du ändå styla och lacka front detaljer så kan du få en fräsch -04 för runt 175k om du letar lite..

/Thomas
av NiTyz
#171585
Tack för alla tips och att ni har tid med en sådan som jag :P
Letar för fullt och har hittat riktigt fräscha c70 t5:s
de ligger ju på runt 200k, men det får man väl offra.
Användarvisningsbild
av Funk
#171637
Jaha du menar den gamla C70... Provkör rejält innan köp, det är en mycket mindre komfortabel bil än den nya...
Personligen skulle jag föredra en Coupe även om dom inte finns så nya. Cabben är i mina ögon en rejält bullrig gnisselburk. Som dessutom är alldeles för dyr...

/Thomas

Bränslepump finns på bensinmodellerna,[…]

Hej Hasse och tack för ditt svar. Läsar[…]

Jag tänker att eftersom vvt-enheterna är[…]

Jag använder numera vanlig "brännar[…]