NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dennisen
#168139
Nu är väntan över för min del. Efter 19 veckor! En Volvo V50 1.8F levererades igår från Bilia Nacka till mig. JAG ÄR SÅ NÖJD så att jag nästan gråter..:-)
Premium Sound och laminerade rutor var en klar höjdare, och jag märkte en markant skillnad från de V50 jag har provkört tidigare. Helt klart värt pengarna enligt mig.
Jag har tjatat på bilder tidigare från andra, och så fort bilen är nytvättad (jag glömde kameraskrället och jag åkte E18 till Västerås igår eftermiddag) så ska jag knäppa lite pose-kort. Jag har inte sett en metallicsvart med summun-paketet här på forumet tidigare, så det kanske är av intresse.
:lol: :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
av Titaniumgrå
#171618
Titaniumgrå skrev:
Alexander skrev:
Appel skrev: Jag har själv 12 högtalare och jag gjorde inget särskilt vid beställningen, varför tror du att du bara har 9 högtalare?
För att det står så på ordersidan under "din utrustningslista"

Bilen byggdes i November07, det borde väl vara MY08 eller? I alla fall stod det 12 högtalare på Volvos hemsida när jag beställde bilen och kollar jag på chassinummret på Vägverkets hemsida så är 10:e teckenet en 8:a vilket borde antyda att det är MY08 enligt http://www.volvocars.se/All-Cars-MY08/usedcars/ :???: :???: :???:
Jupp, samma på min ordersida. Det står 9 högtalare, vad är det för skämt, har du kollat upp det?
Så här svarar Volvo!

Hej!
Antalet "högtalare" är 9 eller 12 beroende på vem man talar med. Det finns 12 st högtalarelement (diskant/bas/mellan) men 9 st "fysiska" Dynaudio-högtalare. En mer tekniskt inriktad person säger därför 12 st medan vi i kundkommunikationen säger 9 st. Hoppas detta reder ut begreppen något i alla fall.
Jag skall tala med produktansvariga så att vi i alla fall kommunicerar samma antal för alla våra bilmodeller.
Med vänliga hälsningar

Thomas Wångstedt
Web Information Manager

Kund- & Marknadskommunikation
Volvo Personbilar Sverige AB
Avd. 13600/AK 2A
405 31 Göteborg

Kollat säkringarna under handskfacket? :-) […]

Efter många år på utflykt mellan[…]

Ny tråd här: https://www.jagrullar.se/[…]

Tack för info! Ska beställa nån ve[…]