NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SpTnC
Nu var det snart dags för att köpa barnvagn och som alla vet så är kanske inte bagageutrymmet i V50 så jätte generöst.

Så min fråga är ifall någon har några tips eller erfarenheter på barnvagnar som går i V50´n utan större problem osv. :D
av Daniel242
Jag körde v70n när jag behövde liggvagn för annars tar det upp hela bagaget nästan med en vanlig kombi vagn.
Nu däremot när man bara använder sittvagn så har vi en sån vanlig liten brio sittvagn och då finns det gott om plats över..

Daniel
Användarvisningsbild
av SpTnC
Tack för svaren! :D
av alidhojd
bugaboo cameleon går kanon att lasta!
Användarvisningsbild
av mugge
Minstingen (1 vecka gammal) åker i en Carena Freeride som går in både på längden och på tvären. Köpte också en bagagerumsmatta (656 kr) som gjorde mej glatt överaskad. Har tidigare erfarenheter från sådana mattor att de visserligen skyddar inredningen, men att det blir svårare att skjuta in exempelvis en barnvagn på tvären eftersom vagnens hjul så lätt fastnar på mattans alla små kanter. Den nya mattan har en annan profil som gör att detta går alldeles utmärkt.
av Homestream
Teutonia Mistral S går in utan problem!
av vth
Vi kör med en Brio Duo-vagn och den gick in fint på tvären, men när vi monterade ur gardinen som skall täcka bagagerummet så tjänade vi tillräckligt med djup för att få in vagnen på längden.
Bagagerumsmattan är inte fel att ha när det är lite dassigt väger heller ;)
Användarvisningsbild
av SpTnC
Kanon, då är det kanske inte så mycket att oroa sig över. :D

Jätte tacksam för alla svar!
av _anden_
Hur får du in en Bugaboo Cameleon på ett bra sätt med liggdelen???
Skicka gärna en bild... Jag får ingen plats över när jag lastar detta...

Koppla ur högtalarna a bak så.slippet d[…]

Inte tänkt på de på v70n med i al[…]

Bygga ”busbil”

Ja du lär ju få bra mkt mindre häs[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Om ett fordonsidentifieringsnummer stansas in p&a[…]