NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Är nyfiken på om någon mer har samma problem som jag. När jag kör i mörker så ser jag reflexer från ljusreglaget i vänster backspegel (!) Ljusreglaget till vänster om ratten med tillhörande lysdioder/instrumentbelysning reflekteras alltså längst ut i vänster backspegel. Det spelar ingen roll hur jag ställer in spegeln.

Utöver att det är ett fysikt intressant fenomen så är det lite irriterande när man kör i helmörker och kastar en snabb blick till vänster för att bekräfta att inget är på gång snett bakom bilen...

Kör en V50 -06
av Thurzton
Jepp, har noterat samma sak i min -05:a. Irriterande i mörker, precis som du skriver.
av MrMagoo
Anade väl att det var ett generalfel som inte går att göra så mycket åt.

Man får väl bara lära sig att tycka om det felet och förundras över det fysiska fenomenet...
av robbancarlsson
tittar ni en gång till så ser ni att det är i sidorutan, och inte i backspegeln som det reflekteras...
Användarvisningsbild
av tjotto
detta syns även i andra volvos, bla även S7O'n...irriterande!!!
av jensam
Även jag märkte detta tidigt imorse när jag skulle iväg! Ännu en sak att lägga till i listan över "Konstiga fel som ingen annan bil jag kört har haft". Har nämligen aldrig upplevt detta i en annan bil heller.

Volvo borde ha "Night Panel" som stänger av allt ljus förutom hastighetsmätaren som SAAB har i sina bilar. Riktigt skönt att köra i mörker när det är kolsvart inuti bilen!

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]

Ja visst fungerar det. Tänk bara på att[…]

Castrol EDGE Professional V 0W-20

Någon som vet var man kan köpa de[…]

Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]