NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kostas
#142790
eslund skrev:Nope.. Inte alls.. Frågan vara bara hur jag laddade på ny SW..
Infällbara speglar kräver ju motorer i soeglarna, knappen och SW.. Det har jag original..
Så när jag då hämtar min nya bil som är utrustad med motorer i speglarna och knapp i kupén så borde det räcka med SW alltså. Frågan är om det finns SW....?
Användarvisningsbild
av eslund
#142798
Har du knappen, och motorerna, så borde ju allt vara klart.. inkl. SW.. Eller??
Användarvisningsbild
av Kostas
#142821
eslund skrev:Har du knappen, och motorerna, så borde ju allt vara klart.. inkl. SW.. Eller??
Nä nä, har ju både knapp och motorer på min nuvarande V70 men inte åker de in automatiskt för det.
Så de två förstnämnda behöver nog inte innebära det tredje
Användarvisningsbild
av eslund
#142826
Låter konstigt.. I alla fall.. Kollade i Vadis, och för ex.vis V70 -03 så finns det 2 olika SW beroende på om du har elektrisk förarstol eller ej..

9499034 El retractable mirror application
8633764 El rectractable mirror with memory application

//EDIT: Läste tråden lite noggrannare nu, och ovanstående SW gör inte så att speglarna fälls in automatiskt när du låser.. Den är enbart för knappen..
Användarvisningsbild
av Kostas
#143334
Har hört av en hyfsat säker källa att denna funktion BARA kan fås till summum o BARA direkt från fabrik så vi som beställt R-design o således inte KAN få summum vet jag inte hur vi ska göra. Vi får väl fråga snällt om man kan få "köpa" till bara den funktionen.
Användarvisningsbild
av Kostas
#143700
Kostas skrev:Har hört av en hyfsat säker källa att denna funktion BARA kan fås till summum o BARA direkt från fabrik så vi som beställt R-design o således inte KAN få summum vet jag inte hur vi ska göra. Vi får väl fråga snällt om man kan få "köpa" till bara den funktionen.
Jag reviderar mig själv :)
Pratade med min försäljare idag o han trodde med största sannolikhet att det automatiskt ingår när man köper till elinfällbara backspeglar.
Är det nån av er som kör en 08 summum som har märkt detta på sina backspeglar? Dvs att de fälls in vid låsning
av Patcy
#143703
Inte än men i morgon ska jag kolla när jag hämtar min (B)
Användarvisningsbild
av Appel
#143713
Kostas skrev:Är det nån av er som kör en 08 summum som har märkt detta på sina backspeglar? Dvs att de fälls in vid låsning
Jag har 08 Summum och det är ingen automatisk infällning av backspeglarna och går inte att programera på något sätt som jag har hittat.

På nya S80 med elektriskt infällbara backspeglar kan man programera automatisk infällning när man stänger av motorn, jag vet inte om det även gäller nya V70/XC70 men jag skulle tro det då det egentligen är en S80 "kombi"...
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
#143741
Går att ställa in på nya V70 och XC70 i menyn.
Användarvisningsbild
av Kostas
#143792
XC90_Executive skrev:Går att ställa in på nya V70 och XC70 i menyn.
Hur är det man gör för att komma till menyn? Bra att veta

Tack alla för era svar! Ska försöka[…]

Nu ska vi se om jag har huvudet med mig den hä[…]

Service Renault Scenic 2003

Det låter som ett rätt kul projekt att[…]

Försök nummer 1 avklarat. Gick inte som[…]