NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fiskeman
Tjenare!

Jag har en v50 flexifuel som krånglar lite.
Bakgrunden är så här.
Den drack olja utav helvete så jag gjorde "budget-renovering" dvs jag körde en invändig motorskölj och badade cylindrar i bräkleen. Efter detta och några oljebyten senare så gick den bra ömsom misstände och spydde ur sig gegga från avgasröret. Detta försvann och bilen gick bra ett tag. Sen började det om, men nu misständer den konstant. Först hade jag felkod på lambda bank 1 som byttes. Den koden försvann och ersattes med koden ecm-p0301. (Jag har vida och bara denna felkod). Har flyttat plats på stift. Same same. Har bytt plats på spole 1 och 2. Same same. Har bytt plats på spridare 1 och 2. Same same. Ska kolla komp men är tveksam till att det ska vara ventil eller kolvringar. Den beter sig lite märkligt då jag tycker den "pyser" till i början. Vet inte om det kan vara en vakumläcka nånstans. Det sitter väl nån vakumsolenoid nånstans men jag har inte kollat dit ännu. Ska komptesta först. Nån som har ytterligare tips på vad som kan kollas? Kamaxelgivare? Kass katalysator?

/marko

Har beställt en ställbar klocka nu. Om j[…]

Finns vissa företag som sysslar med fjäd[…]

Generator Pv 444

Hej!har ett dåligt batteri och kontrollerade[…]

Hej Tror att du har rätt att det var reglerve[…]