NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jezpher
#1575357
Hej

Är på jakt efter en volvo v50, helst så ny som det bara går, en diesel. Har märkt att det finns en hel del modeller eller paket. kinect, momentum, classic momentum, summum, Rdesign säkert någon mer.

Vad är skillnaderna mellan alla igentligen?
Finns det någon v50 som man ska passa sig för, typ den med fordmotorn, vad vet jag?
Användarvisningsbild
av Jallemet
#1575379
Jag har bara erfarenhet av V50 D2 Classic 2012 och har inte upplevt några större störningar, skruvar det mesta själv och följer serviceschema.

Kopplingen ska vara en svag punkt men dom flesta tror jag blivit åtgärdade under garantitiden, jag fick nyligen ett haveri då tryckplattan delat på sig men i övrigt inga fel, jag bytte allt eftersom jag redan köpt ett helt kit.

Det finns många historier om vilken fantastiskt usel bil V50 är men jag har bara gott att säga om modellen.


Edit: Jag har ingen koll på vilken utrustning som är vad förutom att Rdesign har ett snygg kjolpaket, det har inte jag då min är en Momentum. Det jag har är;
-Helskinn
-Xenon halvljus
-VOC (går inte att uppgradera)
-Inbyggda bälteskuddar
-Isofix
-Löstagbar dragkrok
-Regnsensor
-Spoiler baklucka
av dieselputte
#1575391
Hade själv en V50 2.0D -06 fram till för 2 år sedan , bytte några hjullager, en generator och flera tryckgivare till partikelfiltret utöver vanligt slitage .
Se upp med innerskärmar, samlas mycket skit upptill innanför dessa och blir grogrund för rost. Ser många både S40/V50 och äldre V70 som verkar ha samma problem.

Dåliga kontaktstycken i dörr A-stolpe, var visserligen kampanj för utbyte till uppdaterad kabel med kontakt 2007, men det började strula ändå på slutet , lås som inte öppnar, fönsterhissar som strejkar, samt felvisande yttertemp är vanligt pga detta.

Mitt råd, undvik alla dieslar utom D3, D4 & D5

Går ju att byta bara själva gummit med […]

Nytt avgasrör B234F

Besiktigat 745-an idag. Blankt papper (så kl[…]

Tack! :-) Nej det är jäkligt dål[…]

Både och iofs, men i det här fallet &a[…]