NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1574937
Hej,

Har en V50 1.8F MY08 Summum där bagageluckand gasfjädrar börjar bli trötta.. Original är inte direkt billiga.. Så funderar på Biltemas "Gasfjäder, dynamic Artnr. 68-549" (som kommer upp när man matat in regnumret)..
Är det någon som använder dessa och kan säga något om kvaliteten..?
(Minns när jag köpte biltema-fjädrar till 855 för många år sedan, bra kraft, verkligen, men de saknade slutdämpning, så, höll man inte emot så flög luckan upp med full kraft så hela bakvagnen hoppade högt när de bottnade :P)

Mvh.
#1574943
Okalettos skrev: ons 03 apr 2024, 15:47
HCP skrev: ons 03 apr 2024, 15:43 Jag köpte till min, nu börjar de slappa lite och det är ju 4-5 år senare.
Aha, såpass att luckan inte riktigt vill hålla sig uppe, ens när det inte är kallt.. ?
Denna vintern var de slappa när de va kallt, nu vid 0 håller de sig uppe om man låter bli luckan sen slappar de lite o sjunker.
Men fram till denna vinter har de fungerat klockrent
#1574945
HCP skrev: ons 03 apr 2024, 15:50
Okalettos skrev: ons 03 apr 2024, 15:47
HCP skrev: ons 03 apr 2024, 15:43 Jag köpte till min, nu börjar de slappa lite och det är ju 4-5 år senare.
Aha, såpass att luckan inte riktigt vill hålla sig uppe, ens när det inte är kallt.. ?
Denna vintern var de slappa när de va kallt, nu vid 0 håller de sig uppe om man låter bli luckan sen slappar de lite o sjunker.
Men fram till denna vinter har de fungerat klockrent
Tack för infon HCP..! Det är tydligen hyfsat stor skillnad mot original då, 15-16år med original är ju egentligen väldigt bra.. Till och med billigare, per år, än Biltema :party:..

Var hos forhandler i dag og fikk fastslått a[…]

Går ju att byta bara själva gummit med […]

Nytt avgasrör B234F

Besiktigat 745-an idag. Blankt papper (så kl[…]

Tack! :-) Nej det är jäkligt dål[…]