NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TobiasHermansson
#1573186
Hej! jag har en Volvo v50 2004 2,4i som är helt strömlös. bilen hade inte haft några problem innan sommaren, men efter den stått i ungefär 3 veckor började den krångla och inte ville starta direkt. Bilen var så några gånger innan det var som vanligt igen men när min mamma hade varit ute och kört och parkerat den och tänkt starta den igen var den lite seg och när den väl startade gick den inte på alla cylindrar och det var så en 2-3 gånger till, sen startade den och gick som helt vanligt. bilen bar så i 1-2 veckor tills jag skulle starta den och den bara slockna helt, har skaffat nytt batteri men det verkar inte göra nått, inget i bilen lyser men det surrar vid motorn och så klickar det under handsfacket när jag stoppar in nyckeln
av kvillebäck
#1573392
Är bilen strömlös men du har ström i batteriet så borde det vara pluskabeln från batteriet som inte får strömmen dit den skall.
Fungerar inte varningsblinkers?
På sidan av batteriboxens plussida brukar det sitta en box med säkringar som inte alla förstår att det är säkringar ens. Kolla dom.
Fungerar tändningslåset?
Kolla efter ärg och sådant som är bränt i CEM

Försök nummer 1 avklarat. Gick inte som […]

Överhettad passat b5

Dom flesta motorer har ju en normal drifttemp pend[…]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Fireline (Fisklina)

Fyllt tanken på Ingo som har nedsatt pris i […]