NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1573003
Absolut så löser man det med lite tålamod, tving och polygrip (eller nåt 'eget' med skaft som funkar i hålen), men vansinnigt mycket trevligare (nästintill roligt) med ett riktigt verktyg..
Hursomhelst, lösgör behållarlocket under arbetet och ha koll på att det inte svämmar över.. = ganska frätande vätska, samt kontrollera att nivån är 'rätt' när allt är monterat och provbromsat)..
#1573021
Dickens skrev: ons 13 mar 2024, 19:14 Biltema Mölndal
Gissar att du köpte nr 19-1424 då (?), det står till och med obs (med fetstil) i beskrivningen att den är vänstergängad, väldigt dåligt av dem om de rekommenderade den.. Kräv reseersättning (utöver återköp).
#1573022
Ska kolla kvittot. Det ska jag samt ersättning för gör det själv hallen. Då det inte upptäcktes förrän vi skruvat av bägge bakhjulen. USELT av personalen enl mig. Speciellt då jag uttryckligen sa att jag var novis på meka bil. Mer van vid motorcyklar
#1573023
Dickens skrev: ons 13 mar 2024, 19:30 Ska kolla kvittot. Det ska jag samt ersättning för gör det själv hallen. Då det inte upptäcktes förrän vi skruvat av bägge bakhjulen. USELT av personalen enl mig. Speciellt då jag uttryckligen sa att jag var novis på meka bil. Mer van vid motorcyklar
Vad tråkigt.. 'Men' alltid bra att spara kvitton ett tag iaf 👍.. Själv blev jag tvungen att köpa nr 19-1548 för 669kr på biltema för att vara någorlunda säker, inte på höger/vänster utan för att någon av 'pigg-delarna' skulle passa, utan att behöva slipa/kapa/svetsa, alltför mycket.. (behövde inte göra något alls 👍)

Har du ringt säljaren? Vad sa han? Han vet my[…]

Service Renault Scenic 2003

Har nu "fått hem" bilen. Ser rikti[…]

Nytt avgasrör B234F

Var på Biltema och lämnade tillbaka all[…]

Överhettad passat b5

Du säger att du "kollade kylarvattnet&qu[…]