NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AnAu
#1572424
När jag kör parkeringsvärmaren blir enbart motorns kylvätska varm, själva kupén förblir kall tills jag startar bilen. Då blåser det varmluft i kupén. Bilen är en V50 2006 1,6D. Värmen har fungerat till och från en längre period nu men nu verkar det här felet vara konstant. Jag har kollat felkoder med en enklare felkodsläsare, utan att utläsa några varken aktiva eller lagrade felkoder. Jag har förstått att ett antal sensorer skickar information till ”vattenfallet”/mittpanelen som styr ett antal elektriska luckor och ventiler. Jag skulle vilja få tag på en funktionsbeskrivning av värmesystemet, kanske kan någon i detta fantastiska forum som har tillgång till Vida kan hjälpa mig med det. Hur som helst undrar jag om någon vet eller har någon ide om var felet ligger? Tack på förhand :-)
av AnAu
#1575062
Uppdatering av felet som inte är löst ännu. Jag har kollat kontakter och anslutningar på CEM under handskfacket och framför vänster hjulhus och allt ser bra ut. Jag har kollat generator och batteri som är ok. Nu fungerar inte värmaren alls längre så min fråga är nu om mittpanelen även styr värmaren?

Ännu en uppdatering: Satte tillbaka original[…]

Har du ringt säljaren? Vad sa han? Han vet my[…]

Service Renault Scenic 2003

Har nu "fått hem" bilen. Ser rikti[…]

Nytt avgasrör B234F

Var på Biltema och lämnade tillbaka all[…]