NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1568741
Hej.. Ibland får jag upp "nyckeln borttagen från tändningslåset" (eller om det står från bilen) när man ska starta.. Det har hållt sig på den nivån i ett par år och funkar alltid att ta ur nyckeln och sätta in den igen.. Blev mindre vanligt efter att jag 'dunkat in' nyckeln (efter tips) för ett år sedan..
Men igår blev jag orolig på riktigt.. Då dök problemet upp, medans motorn redan var igång på en parkering.. Så min fråga är, kan det ske under färd..? och vad händer då..? Har Volvo varit tillräckligt säkerhetsmedvetna vid utvecklingen så att inget viktigt 'låser sig' under färd åtminstone..??
V50 MY08..
Senast redigerad av 2 Okalettos, redigerad totalt 0 gång.
#1569826
Idag fick jag troligen facit.. Stod på tomgång och plötsligt börjar det pipa och texten visas på displayen.. Jag tog chansen att testa att köra, då det bara var 50-väg.. Och allt verkade fungera som vanligt trots att 'felet' var närvarande.. Tack och lov för det.. Om man nu kan ta denna övning som ett facit..
Problem underrede framstol 740 88a

Skull byta sisten på framstolen 740 88a Det […]

Smörja! Vet du inte?

Nu är det dags att ta tag i styrenheten. Hitt[…]

Tack så mycket för svaren. Nu har jag b[…]