NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av flub
#1566722
Har själv en V50 D2 2011 där spridarna gick sönder en efter en..

Det kanske är något sånt som ligger dolt där bakom. Är väl minst en tråd här där någon köpt en v50 d2 "utan fel" där en spridare rasat ganska omgående på.

Spridarna går på runt 3000+pant. st. sen ska de dit och måste kodas in i datorn för att fungera ordentligt.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1566727
Christian980198 skrev:
Micce1980 skrev:@Christian980198, Ja halv- eller trafikförsäkring går väl om man har ett kapital att laga kärran för, men gjort är ju gjort. Hade om möjligt kollat med lite billigare verkstäder om att fixa allt det där och kört något halvår till. Räcker inte det så kamrem och service, det kan ju räcka med olja och filter utöver kamremmen. Annars så låt de byta kamrem och byt olja själv. Jag vet inte, gå på din magkänsla. Han är säkert ok, de flesta är ju det men du får en äldre och okänd bil då.

Spegelglas kostar väl typ 200kr på Trodo.se och en mek tar väl 100kr extra att byta vid service skulle jag tro

Vart bor du?
Och tror du det kan vara värt att försöka få kontakt med föregående ägare som haft den sedan 2015 - och fråga om bilen?
Eller det kanske gör att personen blir irriterad. Enligt nuvarande ägare så är det som åtgärdats inför bess, spänna handbromsvajer och lite lampor och småfix. Han säger att han köpt den obessad och därefter bessat den.
Jag vet inte, kan ju bara gissa om förra ägaren vill hjälpa men om denne inte klarade av att byta några lampor så vet jag inte vad jag ska tycka, men det är ju jag det. Hade inte världens ekonomi de första åren jag flyttat hemifrån men tog en del extrajobb här och var samt någon helgdag då och då extra och började bygga upp en större buffert som jag sedan dess lyckats utöka. Den bufferten gjorde att man kunde betala för sakerna som behövdes och när de behövdes och inte behöva snåla i väntan på att kunna betala för det, en skön känsla. Jag hade nog fått nuvarande servad av en mek på hörnet. Kanske av någon som har en mek i släkten som vill tjäna lite extra på ett jobb vid sidan om. Byta olja är lätt, kan vem som lära sig att göra. Kamremm bör någon annan ta
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1566793
Jag köpte en ny V50 D2 MY11 med levererades 2010-12, bilen byttes in efter 20K mil, 2017-02.
Det enda större felet under dessa mil var kopplingsras vid 6K mil, spridare och annat hade jag aldrig några fel med.
Tyckte det var en bra och smidig bil att ratta runt, om än inget kraftpaket.

För övrigt ser den ut att fortsatt rulla på och har passerat 30K nu.

Jag tror nog inte man skall stirra sig blind fr&[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]

Det låter som ett rätt kul projekt att […]

EGR kylare 2,0 D

Programmerar bort skiten. Blir billigare och du sl[…]