NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LillasvartaC30
#1564113
1. När jag kollar på ritning av montering av insprutningsventil och på reservdelar hos tex Mekonomen och Autodoc.
Finns det en "plugg" som om jag fattar det rätt skall monteras i anslutning till spridarhållaren?

Var då??? är min fundering.
Kod: Markera allt
https://www.autodoc.se/engitech/18945128#tatning-munstyckshallare
2. En av spridarna läcker och jag ska byta kopparpackning och hylsa i hopp om att få det tätt.
Har någon tips på hur jag ska rengöra spridaren och där den skall monteras?
av LillasvartaC30
#1564468
Lustigt ... på min C30 finns ingen sådan.
Ytan där spridarhållaren skall vila på är slät, jag har svårt att tänka mig att pluggen skulle ligga kvar vi montering.

Nu är ju frågan om det är avsaknaden av denna plugg som gör att spridaren inte håller tätt.
av binkie
#1564524
LillasvartaC30 skrev: sön 17 dec 2023, 15:59 Lustigt ... på min C30 finns ingen sådan.
Ytan där spridarhållaren skall vila på är slät, jag har svårt att tänka mig att pluggen skulle ligga kvar vi montering.

Nu är ju frågan om det är avsaknaden av denna plugg som gör att spridaren inte håller tätt.
Vilken motor har du? Det du tidigare länkat till tycker jag ser ut att vara till D2.

Det som hände tidigare står beskrivet i[…]

Dessa stålstänger har jag inget minne a[…]

Räknar du efter mätaren bara eller G[…]

Har fått hem olja till ett oljebyte, samt e[…]