NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1563917
Tja, jag hade tänkt montera elektriskt motorvärmare till min v50 D2 2011. Undrar ifall någon gjort det tidigare och isåfall vilken typ av värmare ni installerade och vart ni placerade den? Bilen är ju utrustad med dieselvärmare men den visar alla tecken på att ge upp så jag tänker gardera mig så man kan värma motor på nått sätt iallfall.
#1563927
Jag har inget svar på din fråga, men jag hade en V50 D2 2011 tidigare.
När värmaren la av på den så var det kämpigt att överhuvudtaget få något som liknade värme i kupén och i motorn under färd.
Visst hade en elektrisk värmare underlättat vid kallstart men den orkar inte hålla värmen under färd, tyvärr.
#1564239
Vid -0 ca 1 mil till normal motortemp för mig
Vid -10 ca1,5 mil till normal motortemp.
Vid -17 ca 2.5 mil till normal temp
under -20 så blir det inte en normal motortemp.
Detta är siffror för mig vid landsvägskörning. Funderar på en kylargardin för de kallare dagarna.
#1564523
Väldigt simpelt att installera på en D2a. Köp rätt typ från Volvo så är det plug n play. Finns en färdig plugg på baksidan av motorn, underifrån. En sprint håller fast pluggen. Ta ut pluggen och sätt dit värmarkroppen istället.

Rekommenderar att du vacuumsuger systemet vid påfyllning av kylarvätska så du verkligen får ur all luft.

Jag förstår, en del saker går ju […]

Röret är rätt lätt att ta loss[…]

Hej Bilens motorlampa började lysa gult f&oum[…]

Låter som om den drar tjuvluft någon s[…]