NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Appel
#107405
Jag tror mig ha läst någonstans att man kan följa sin beställda bil via internet, dvs följa den under planering, montering mm...

Har jag drömt eller finns det något sådant för volvobilar?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
#107407
Jag tror inte man kan det i alla fall, jag har inte hört det någonstans :( Det skulle vara häftigt isåfall..
Användarvisningsbild
av poseidon
#107417
konstigt att man inte upplyser om denna möjlighet. Lite bilder under tiden man väntar hade ju inte varit fel.
Typ:

Man får ett email på torsdagen efter 2 veckor

- Nu lackar vi dina dörrar, följ med till vår lackering.
Åså en video från lackeringen, med ett par dörrar i samma färg som min. Det vore coolt.
Användarvisningsbild
av Appel
#107469
plamek skrev:https://www.clickredirect.net/_forms/vo ... /login.asp

Du skriver in ditt cisnummer/beställningsnummer på din bil, (7 siffror) från din specifikation som följer med köpeskontraktet.
Jag har testat alla nummer som finns på min ordersedel, dvs inte köpekontrakt, men det är det enda dokument som jag fått efter beställningen. Där finns ett kundordernummer, men är bara 6 siffror.

Jag skall kolla med säljaren imorgon om han kan få fram rätt nummer!
Användarvisningsbild
av niz_se
#107483
Testade. Och det fungerade fin fint...

På mitt papper som har rubriken "Orderbekräftelse" står ett nummer överst, längst till höger.
Kanske olika beroende på återförsäljare...
Senast redigerad av 1 niz_se, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av metal
#107490
Jag frågade om detta förra året när jag beställde min bil. Säljaren sa att denna möjlighet bara fanns för de som beställde tjänstebilar.
Användarvisningsbild
av Appel
#107690
Yepp, fungerade fint när jag väl fick CIS-nummer.

Vecka 26 skall den finnas hos handlaren för leverans!

Jag kommer väl antagligen logga in ett par gånger om dagen för att se om den kanske kommer snabbare...

Bild
av iDrive
#107770
:shock:
Jag kunde inte ens drömma att man kunde följa upp statusen på bilen. Datorer ok men bilar ... jag är imponerad.
Hade jag vetat om detta tidigare hade jag hängt på datorn hela dagarna långa.
Nu behöver jag inte göra det eftersom min bil är hos bilhandlaren och kan hämtas vecka 23!!! :D

Jag tackar och bugar för den här tråden och länken.
av plamek
#107869
När jag beställde min bil så stod den på "din bil är definitivt planerad" i några veckor. Sen small det bara till på "din bil byggs" och "din bil färdigbyggd" bara på något dygn. Sen stod den nog en vecka ¨på "din bil transporteras till återförsälj". Så häng med och kolla ofta...

Kassettband

https://youtu.be/NTlUxySmKvQ?si=2MOA7sczMGPL9YLR

Bakfjädrar.

Det där hade inte jag stressat upp mig ö[…]

Odb/felkådsläsare...

iCarsoft CR Max skall det stå...