NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av VallaWivan
#1560388
Jag får ta mina insatser och skruva med en insexnyckel för at ställa ljuset. Lite mer jobb men det fungerar. Har gjort en god markering på garageporten var gränsen går för godkänt hos besiktningen.
av Zoey
#1568365
Freddeee skrev: tis 17 okt 2023, 10:12 Provade att skruva lite själv igår och inte var det några problem med justeringsskruvarna... ställde ner båda lyktorna och for till besiktningen idag, bra ljusbild och godkänt! :-D

Mycket märkligt att justeringen inte fungerade hos Volvo verkstaden och att de ville sälja på mig en helt ny lykta för 8500kr, jag hittade även en begagnad lykta som jag frågade om de kunde beställa in, då skulle de ha 2000kr+ som påslag...? Jävla skämt, kommer aldrig mer fara dit.
Jag fick en 2a på besiktningen förra veckan, bägge lyktor bländande på halvljuset, xenon på min V50
For till Volvo för justering av strålkastarna men de rörde inte de vita plast skruvarna då det är för sköra efter 25k mil men han använde insex nyckel och tog ur lyktan en bit för justering. Han justerade med hjälp av laser kan tilläggas, sen va de inga konstigheter och så här bra ljusbild har de aldrig vart 🔐 åkte till besiktningen därefter och fick godkänt.
Men kan undra hur de efter alla år helt plötsligt började blända.. allt annat tycks fungera som det ska, höjdjusteringen funkar vad jag märkt också men men ..
Användarvisningsbild
av akterspegel
#1568522
Innanför höger framhjul sitter den främre givaren till ljuset och den sitter fast i en tunn plåt som blir försvagad med tiden den rostar. man kommer åt den om man svänger fullt åt höger och den går att böja med handkraft.

Försök nummer 1 avklarat. Gick inte som […]

Volvo 960 dricker mycket

Hej, jag har volvo 960 2.5L automat. Den dricker d[…]

Hej, har en Volvo s40 2. Varvtalet ligger kvar (st[…]

Överhettad passat b5

Dom flesta motorer har ju en normal drifttemp pend[…]