NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1543169
volvofantast skrev: lör 03 jun 2023, 04:33 Byte på en v70 men då hade jag exact samma artikel nummer på dom och då behövs ingen ny mjukvara
Tack för ditt svar :-)
Jag är nu bara orolig att jag köpt fel del.. Jag skulle ha en rattvinkelsensor , och har beställt en sån här: se bild
Har jag beställt helt fel del..?
Stod ju enligt diagnosen att rattvinkelsensorn kan vara trasig som möjlig orsak.. :sick:
20230603_134056.jpg
20230603_134056.jpg (194.82 KiB) Visad 297 gånger
#1543170
Det är rätt sak du köpt, dock kan jag inte säga nåt om det löser ditt problem.
Glöm för böveln inte att lyfta av jord från batteriet, ta helst ut det 10 meter från bilen 😂 Ofrivilliga airbag-utlösningar är smärtsamt.

Vrid ratten så uppåt pekar åt höger, så kommer du åt en skruv, vrid lika åt andra hållet så kommer du åt nästa skruv och får lös airbag.
#1543182
HCP skrev: lör 03 jun 2023, 14:53 Det är rätt sak du köpt, dock kan jag inte säga nåt om det löser ditt problem.
Glöm för böveln inte att lyfta av jord från batteriet, ta helst ut det 10 meter från bilen 😂 Ofrivilliga airbag-utlösningar är smärtsamt.

Vrid ratten så uppåt pekar åt höger, så kommer du åt en skruv, vrid lika åt andra hållet så kommer du åt nästa skruv och får lös airbag.
Tack ,vilken tur att det verkade vara rätt! :-)
Bara hoppas på att problemet löser sig nu!
Lovar!! Kommer avlägsna och ställa batteriet långt från bilen ,heh Har ingen lust att ta mig nån större flygtur på detta sätt direkt ;-D Men inte utan att jag börjar känna mig lite kallsvettig. :sick: Tack för råden iaf :-) Håll gärna en tumme om du vill. Tar gärna emot fler tips angående detta. :-)
#1543205
En video jag kikade på när jag var o pillade på min. Det var dock andra orsaker för mig.
Videor nedan visar V70, men de är inte jättemycket som skiljer på V50



#1543208
Tackar :-) Den första med mackan har jag kollat men inte den andra dock .
Vet inte om du sett detta men jag har kollat på avsnittet på Mackans garage då han och hans fru löste problemet med Antisladdservice erfordras på en V70 som de köpt billigt , då den nästan var dömd till skroten pga att förra ägaren inte kunnat lösa problemet.
Kan va riktigt klurigt detta Antisladdservice erfordras meddelande :nerd:
#1543209
HCP skrev: lör 03 jun 2023, 20:35 En video jag kikade på när jag var o pillade på min. Det var dock andra orsaker för mig.
Videor nedan visar V70, men de är inte jättemycket som skiljer på V50



Tackar :-) Den första med mackan har jag kollat men inte den andra dock .
Vet inte om du sett detta men jag har kollat på avsnittet på Mackans garage då han och hans fru löste problemet med Antisladdservice erfordras på en V70 som de köpt billigt , då den nästan var dömd till skroten pga att förra ägaren inte kunnat lösa problemet.
Kan va riktigt klurigt detta Antisladdservice erfordras meddelande :nerd:
Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.