NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Marnlasse
#1543022
Hej , jag undrar om det är någon som kan tala om var man ska köpa Vida/Dice som funkar helt ut , alltså ingen dålig kinakopia , gärna kopia men fungerade , eller har någon nån till salu? Eller är det så att alla funkar "helt" ut?

Är det något speciellt att tänka på vid köp , finns det olika varianter ? Tror att jag läst att man ska ha amerikansk variant , ligger det nåt i det eller?
Hur mycket får man vara beredd att det kostar?
MVH Lasse
av flub
#1543026
Vad menar du med funkar helt ut?
Vad jag förstått så göra ändringar i systemet går inte om den inte är uppkopplad.

Har läst att folk köpt en klon och sen installerat vida och köpt 3dagars licens och det har fungerat.
Men det var många år sedan nu.

VDASH har väl betaltjänster för att kunna göra ändringar i systemet med hjälp av kompatibel läsare.
Användarvisningsbild
av HCP
#1543038
Vdash/D5T5 finns också, fungerar med Dice som nämnts ovan.
Där är många betaltjänster, men de fungerar prima. Har gjort allt möjligt på flera bilar med den.

Fungerar med kina-Dice (själva boxen).
Användarvisningsbild
av HCP
#1543579
Marnlasse skrev: ons 07 jun 2023, 14:57 Är det verkligen ingen som har erfarenhet om , -var man ska köpa Vida/Dice ?
D5T5 har dem, även Maverick Diagnostics
12-14000kr kostar kalaset med kabel.

Vill minnas en dansk butik som har dem också, men minnet är inte med mig idag.
Användarvisningsbild
av Derank
#1543580
Men goggla, finns ju lite överallt, Ebay, blocket, Aliexpress osv osv osv, behövs ingen speciell variant, alla fungerar på samma sätt.
Användarvisningsbild
av StefanN
#1543628
Du kommer ju aldrig hitta en VIDA som fungerar fullt ut eftersom det kräver uppkoppling mot Volvo.
Användarvisningsbild
av Derank
#1543676
vill han kan han ju köpa abb, el vad han nu menar med fullt ut.

Hej Har mycket dåliga torkarblad till str&a[…]

Elschema 740

Vad menar du med "måste dras om". […]

Vi som beställt nya XC60

På väg till handlaren! XC60 Recharge[…]

Hej igen. Bilen som det gäller är d&arin[…]