NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1542374
Ja den var ju lätt att hitta, sitter på baksidan motorn, ser ut som den sitter på ett av de större rören som går in i motorn, luftinsuget förmodligen

Jag köper en ny och ser om det löser problemet. En jag pratade med sa att det inte var säkert att det var den som var problemet men att det "visades" där

Återkommer med feedback
#1542375
Det var det jag menade tidigare med just vilken felkod du fick, t.ex. P03003030 eller liknande. Då kan man enklare felsöka och veta om det är något annat som orsakar felkoden.
Det är överhängande risk att du byter grejjer i onödan nämligen, felkoderna är inte hyperintelligenta så de kan sätta fel som orsakats av något annat längre upp.

T.ex. så fick jag felkod på laddtryckventilen när de va en slang som läckte, och en annan gång lean code att den fick för lite bränsle - då var felet ett lock som inte satt fast ordentligt och drog tjuvluft så blandningen blev fel.
Så det är ofta något annat, men har du tur är det just den som är pajj och inte en fantom-kod.

Nya E-klass AllTerrain kanske?

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom