NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1542233
Så har fått fram att detta är felet, men går jag in på ex Autodoc så finns ingen sådan del, däremot om jag söker på laddtrycksgivare så får jag upp ladd sensor.. Hittade en tråd här men då pratade de om laddtrycksventilen som också verkar vara MAP sensorn.

Någon som vet vad som är vad, eller är allt samma sak?

Enligt uppgift skall laddtrycksgivaren i så fall sitta på höger sida under has plåten, stämmer det?

Medan någon skrev att laddtrycksensorn satt också på höger sida men inne i ett rör

Tittar jag på bilden som finns här på forumet som kallas laddtrycksgivare ser den ut som laddtrycks sensorn som finns på reservdelar24 och autodoc

viewtopic.php?f=31&t=159351&start=10

Någon som har koll?
#1542262
Kent1111 skrev: tor 25 maj 2023, 15:35 Så har fått fram att detta är felet, men går jag in på ex Autodoc så finns ingen sådan del, däremot om jag söker på laddtrycksgivare så får jag upp ladd sensor.. Hittade en tråd här men då pratade de om laddtrycksventilen som också verkar vara MAP sensorn.

Någon som vet vad som är vad, eller är allt samma sak?

Enligt uppgift skall laddtrycksgivaren i så fall sitta på höger sida under has plåten, stämmer det?

Medan någon skrev att laddtrycksensorn satt också på höger sida men inne i ett rör

Tittar jag på bilden som finns här på forumet som kallas laddtrycksgivare ser den ut som laddtrycks sensorn som finns på reservdelar24 och autodoc

viewtopic.php?f=31&t=159351&start=10

Någon som har koll?
Vad är ditt bekymmer på bilen? Har du inget laddtryck?
#1542280
Hej!
Är det någon som kan hjälpa mig med knackljud från kamdrevet på insugsidan. När jag drar ut kontakten vvt ventilen, slutar knackandet!
Beställde vvt enhet från skroten och bytte men symtomen fortsätter . Vvt ventilen/solinoiden är ren och fin. Kan problemet vara något annat? Har lagt 4000kr hittills, utan att komma någonstans
Tacksam för svar
#1542283
Gezim skrev:Hej!
Är det någon som kan hjälpa mig med knackljud från kamdrevet på insugsidan. När jag drar ut kontakten vvt ventilen, slutar knackandet!
Beställde vvt enhet från skroten och bytte men symtomen fortsätter . Vvt ventilen/solinoiden är ren och fin. Kan problemet vara något annat? Har lagt 4000kr hittills, utan att komma någonstans
Tacksam för svar
Verkar som du har ett annat problem, kanske skapa en egen tråd. Och skriv också vilken motor du har...
#1542286
Gezim skrev: tor 25 maj 2023, 22:12 Hej!
Är det någon som kan hjälpa mig med knackljud från kamdrevet på insugsidan. När jag drar ut kontakten vvt ventilen, slutar knackandet!
Beställde vvt enhet från skroten och bytte men symtomen fortsätter . Vvt ventilen/solinoiden är ren och fin. Kan problemet vara något annat? Har lagt 4000kr hittills, utan att komma någonstans
Tacksam för svar
Du har inget vvt drev på en D2a. Skapa en ny tråd och skriv vilken motor du har.
#1542301
@HCP, Felkoden säger att laddtrycksensorn inte fungerar som den ska.

På en annan tråd säger de att detta är laddtrycksgivaren
laddtrycksgivare.jpg
laddtrycksgivare.jpg (475.72 KiB) Visad 282 gånger
Och att den sitter under hasplåten på höger sida. Och den ser ju ut som denna som Autodoc säger är Sensor laddtryck, samma sak med bildelar online https://www.bildelaronline24.se/volvo/v ... map-sensor

Någon Laddtrycksensor finns inte på Autodoc, däremot som sagt en Sensor laddtryck. Söker jag på laddtrycksgivare på Autodoc så kommer Sensor laddtryck upp.

Så det verkar ju vara denna? Men var sitter den, under bilen som bilden eller uppe på motorn som någon i denna tråd säger.

Ursäkta om jag är otydlig men försöker beskriva så väl jag kan och den information jag hittar.

@lennarte , @Perra83 , Att det gör s&ari[…]

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]