NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1535184
DayDreamer skrev: fre 24 mar 2023, 21:38 .. Ett billigt och enkel lösning är aluminiumtejp :-)
Duger det verkligen, aluminiumtejp är ju lite halvmatt på ytan?
Jag fixade reflektorerna på dimljusen med självhäftande silver-plast typ "d-c-fix" men det blir ju aldrig helt perfekt yta.
Plus att det blir skarvar här och där; man får ju klippa till "tårtbitar" för att anpassa till en dubbelkrökt reflektor.
Hmm skulle det duga för att få igenom halvljuset på besiktningen tro? Ingen aning.. :-)
Finns på Bauhaus och Clas Ohlson t.ex.
d-c-fix.JPG
d-c-fix.JPG (58.41 KiB) Visad 197 gånger
#1535293
Erik Å skrev:
DayDreamer skrev: fre 24 mar 2023, 21:38 .. Ett billigt och enkel lösning är aluminiumtejp :-)
Duger det verkligen, aluminiumtejp är ju lite halvmatt på ytan?
Jag fixade reflektorerna på dimljusen med självhäftande silver-plast typ "d-c-fix" men det blir ju aldrig helt perfekt yta.
Plus att det blir skarvar här och där; man får ju klippa till "tårtbitar" för att anpassa till en dubbelkrökt reflektor.
Hmm skulle det duga för att få igenom halvljuset på besiktningen tro? Ingen aning.. :-)
Finns på Bauhaus och Clas Ohlson t.ex.
d-c-fix.JPG
Jajamän det gör det faktiskt, duger otroligt bra på dessa med projektorer då ljusbilden skapas efter reflektorn :-) Tror dock att det kan vara svårare att få till det bra i en reflektor där det är massa kanter mm (kommer inte ihåg vad den typ av reflektor kallas) men säg typ helljusreflektorn.

Fattar inte riktigt detta. Alla av nya generatione[…]

Måste man ha specialverktyg för att lyf[…]

Vågar jag köra?

Går att köra, tänk dock på b[…]

Samma prylar 850/v70?

Hej Är det samma elhissar och elspeglar p&ar[…]