NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DanneHh
#1533504
Hej!

Vet det finns en del trådar med div problem, har även provat alla tips också utan framgång.
Och nu har min också lagt av för ett par veckor sedan.
Det konstiga är att det inte visar några felkoder alls, utan när jag drar igång direktvärmen så blinkar "PÅ" 3-4 gånger sedan står det "AV". Hör att värmaren försöker "Ticka" igång men stängs av.

Någon som har några idéer? Kan den ha sotat igen? Kasst batteri efter den inte visar några felkoder?

Tacksam för alla svar!
av DanneHh
#1533515
Marnlasse skrev:Om du har låg spänning i batteriet får du inte igång värmaren, om så är fallet starta bilen och testa igen.
Startar jag bilen blinkar den 1-2 ggr PÅ sedan händer inget, så kanske inte är för låg spänning, hmm..
av Alx
#1533656
DanneHh skrev:
Alx skrev: tor 09 mar 2023, 19:51 Gissar på lödning. Antingen fläktfel eller stiftfel så att få i lite blyfritt lod skulle nog göra susen
Utveckla tack Haha
Kontakten på styrkortet i värmaren är lött med blyfritt och de spricker efter typ 8-10 år så man behöver löda om den med blylod för att få de att hålla.
av DanneHh
#1533658
Alx skrev:
DanneHh skrev:
Alx skrev: tor 09 mar 2023, 19:51 Gissar på lödning. Antingen fläktfel eller stiftfel så att få i lite blyfritt lod skulle nog göra susen
Utveckla tack Haha
Kontakten på styrkortet i värmaren är lött med blyfritt och de spricker efter typ 8-10 år så man behöver löda om den med blylod för att få de att hålla.
Ah nu är jag med, hade helst velat slippa plocka ner värmaren , ganska så bökigt har jag förstått det som? Men de lär väll sluta med att ja får plocka ut den.

På frugans förra bil (VW Passat 04 AWT […]

Uppdatering på den trasiga "bränsl[…]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m[…]

Har en Volvo S80 II årsmodell 2011. Den har […]