NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1533349
Hej
Är det någon som vet om det är en pump eller är det bara en tankgivare som finns i tanken ?
Är en djungel att söka efter denna som reservdel.
Vet att V50 har samma reservdelar som Ford och söker man på Artikelnr för Ford Focus med samma motor så skiljer det avsevärt i pris. Pumpen eller givaren ser även exakt lika på bild om det så är till Ford eller Volvo.
Är det någon som har kunskap i detta är jag tacksam för svar
#1533358
Tack för snabbt svar men man blir väldigt fundersam när jag söker på olika oem nummer passande min bil då kan det skilja på autodoc tex prismässigt från 900 kr till 6500 kr på en pump som skall passa verkar ju orimligt
#1533594
Det är så att jag inte fått fram diesel till filtret och jag tog bort tanken för att där finna en kolaliknande sörja i botten av tanken som måste vara något från den "jättebra"😟 biodiesel vi har i detta land. Hela givaren var utsatt för detta, samt att en av bränslerören på givaren var trasig i plasten.
Fick tag på en likadan givare nu ifrån skroten och nu är kolasåsen från botten av tanken avlägsnad, blev som knäck när den kom utanför bränsletanken

Jag uppskattar svaren. Försöker planera […]

Nytt rekord i väntetid (i alla fall p&ar[…]

Volvo v70 med märkligt elfel.

Hej! Pillade lite med flottören till tanken […]

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det […]