NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dtk
#1527743
Har nyligen köpt en C30 och funderar över belysningen på golvet, vid fötterna.
Som vanligt tänds de ju när man öppnar dörren osv och släcks när man startar bilen. Men på passagerarsidan lyser det på fötterna konstant, när man kör osv och även när annan belysning är släckt även på förarsidan.
Det tar även väldigt mycket längre tid innan just den lampan slocknar när man stängt av bilen och låst medan övriga belysning släcks direkt.
Enligt bilsäljaren ska det vara så men kan det verkligen stämma!?
Hur har ni andra?
Användarvisningsbild
av HCP
#1527847
Utan att gå ut till bilen och titta, men jag har för mig jag har sett en inställning på hur länge något ska lysa. Minnet är kasst så minns inte kring vad det är.
Gå in i menyn på knapparna i mittkonsollen så kan du kika runt lite.
av dtk
#1527855
HCP skrev: lör 21 jan 2023, 18:11 Utan att gå ut till bilen och titta, men jag har för mig jag har sett en inställning på hur länge något ska lysa. Minnet är kasst så minns inte kring vad det är.
Gå in i menyn på knapparna i mittkonsollen så kan du kika runt lite.
Jorå de finns en inställning. 30, 60 eller 90sekunder. Men vad jag förstår gäller de alla.
De galna är att de bara är lampan vid fötterna hos passageraren som lyser.
På nyare bilar är de ju "mysbelysning" på när man kör men de kom nog inte så här tidigt!?
Du får gärna kolla hur den lampan är i din bil, om de lyser när du kör och om den lyser längre än alla andra lampor när du stängt och låst.
Användarvisningsbild
av HCP
#1528529
Jag testade nu
Stänger jag bilen så lyser bara lampan vid golvet på passagerarsidan.
En knapp sekund efter jag låser bilen så släcks den. Samma om jag startar bilen så släcks den.
Testade aldrig o se hur länge den lyser utan att låsa, hade fulla händerna med matkassar :-)
av dtk
#1528582
HCP skrev:Jag testade nu
Stänger jag bilen så lyser bara lampan vid golvet på passagerarsidan.
En knapp sekund efter jag låser bilen så släcks den. Samma om jag startar bilen så släcks den.
Testade aldrig o se hur länge den lyser utan att låsa, hade fulla händerna med matkassar :-)
Ok men då är de ju helt klart nåt knas i min bil.
På förarsidan är de som du beskriver men på passagerarsidan slocknar lampan inte förens efter flera minuter efter att man låst bilen, och den lyser medan man kör.
Tack för att du kollade!

Monterade in en CarPlay box i bilen. Känns[…]

Dörrlås V-fram

Jo, det var ett kabelbrott. Den klassiska grö[…]

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]