NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jacke1eriksson
#1527104
Tja! Kan någon vara snäll och berätta för mig varför service lampan lyser trots olje och filter byte? Kylarvätska ligger på låg nivå, men borde service lampan lysa då? Går förövrigt inte att släcka ner service lampan själv heller..
Användarvisningsbild
av StefanN
#1527112
Servicelampan tänds ju på antingen tid sen förra servicen eller antalet körda mil, vilket som kommer först.
av Jacke1eriksson
#1527131
StefanN skrev:Servicelampan tänds ju på antingen tid sen förra servicen eller antalet körda mil, vilket som kommer först.
Hur menar du nu? Har kunnat noll ställa antal körda mil efter olja och filter byte men service lampan vägrar att slockna. Jag misstänker att de beror på att de inte är tillräckligt med kylarvätska men du får gärna säga vad du tror för jag är inte jätte kunnig inom bilar! Och vad jag kan göra för att lösa det?
av Jacke1eriksson
#1527143
Vojje skrev: mån 16 jan 2023, 20:56 är det "motorlampan", du menar...?
nope, utan service lampan? Jag har bytt olja men den vägrar att slockna, mätaren går att nollställa. Jag misstänker att den fortfarande lyser pga kylarvätska behöver fyllas på kanske.
Användarvisningsbild
av HCP
#1527158
Den lampan lyser väl alltid i kombination med en text, så bläddra igenom texten du har där och se vad den säger.
Vad säger den texten exakt för dig?

Andra servicegrejjer kan vara om airbag, ABS etc. o de kan du inte få bort utan att åtgärda felet.
Så kika vad de står i displayen

Billigaste lösningen är att ersätta[…]

Kolla trycvärden och temperaturer på en[…]

Nästa elbil från Volvo?

I carup står det att Volvo ska presentera n&[…]

Superkort klipp men så här ser det ut f[…]