NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kattis
#1526923
Hej
Har en superfin gammal V50 förutom rost på en skärm som retar mig. Vill inte lägga ner så mkt pengar då den gått superlångt. Min fråga är alltså kan man dölja rost med skärmbreddare eller list av något slag. Svårt?
Användarvisningsbild
av HCP
#1526957
Det enda du gör är att förskjuter problemet, ett år till så har du bakat in rosten som spritt sig utanför den dolda kanten av listen.
Vill du inte rostlaga så är en begagnad skärm ett ganska okej alternativ, har du jobbig färg kan de bli svårt med färgmatch dock. En framskärm kostar inte många hundringar - i klass med vad ett kit skärmbreddare hade kostat.
Användarvisningsbild
av HCP
#1527450
Kattis skrev: tor 19 jan 2023, 05:40 Tack för svar. Aha...letar man skärm på bilskrot? Jag har en rätt vanligt färg tror jag. Ljusblå.
Exakt, ibland finns det många o då blir priset lågt.
Fördelaktigt om någon finns nära dig så du kan hämta o slippa frakten.

Bildelsbasen eller laga.se kan du söka på, knappra in reg-nr så får du fram delar som finns och navigera runt lite tills du hittar framskärmar, sen bara sortera på den sida du behöver o kika efter din färg.
Det kan vara bra att kolla din färgkod först, sitter på en liten skylt men nån annan får förtydliga vart, jag minns inte på rak arm nu.

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]