NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1501408
Som rubriken lyder. På båda mina Volvo v50 och v70 lyser vänster sidomarkeringslampa konstant med fast sken. Jag tror det är den lampan ialf .antingen de eller blinkers . Är en orange lampa . Hittar massa liknande trådar men inga bra svar eller på exakt mitt problem. Den lyser inte när bilen är avstängd. Men så fort man startar och kör så är den igång hela tiden. Ja har testat byta. Och på v50n har ja tillome testat med en kompis lykta . Kopplade in den lite snabbt och även då lös de fast än de inte gör de på hans, någon som har en idé om vad detta kan vara? Kablarna ser bra ut av de man ser, lampan är bytt :x
#1501629
Fram till för något år sedan var det besiktningskrav på att de måste lysa om det fanns några, jag tror det var 2017-18, därefter fanns inget krav.
Om bara vänster lyser skulle jag anta att höger är trasig.
Om vi pratar om den som sitter längst ute på kanten vid blinkers i huvudstrålkastaren d.v.s.

Jag fick en 2;a på det runt 2017-18, sen fick jag brev från bilprovningen att jag inte behövde komma tillbaka för regeln är borttagen.
#1502359
Ofan är de så? Har ju tillome diskuterat detta med bilmekaniker på olika ställen utan att dom kunnat ge något bra svar eller att dom ska lysa 😂. Med de sagt borde ja kanske ändå inte behöva känna mig så dum. Ska testa byta lampor på andra sidan och se om de börja lysa där med då. Tack för svar 🥰

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.

Precis. Finns en story om att pressen stod på[…]