NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av VEspling
#1500911
Hej!

Jag köpte en V50 för 1 år sen och börjar tröttna på min FM-sändare då den ej funkar särskilt bra med tjejens nya iPhone. Har kikat en massa på enkla installationer av BT-sändare etc. som man kopplar in i stereon men det verkar inte funka på de V50 som saknar "stereon anpassad för det från fabrik" eller de som saknar Aux uttag.

Min fråga är då, kan man få en direkt koppling till stereon via BT eller Aux (för det går ju att lösa)? Eller behöver man byta stereo och koda om alltihop?

Främst vill jag veta om det finns någon magiskt enhet man kan köpa för att ta sig in på CD spelaren via BT eller Aux. Annars är det bara go ahead med era bästa tips när det kommer till FM-sändare och V50n.

Jag är även öppen för ett totalt byte av stereo-enheten mot något "nutida" ifall funktionaliteten när det gäller AC etc. består.

PS. bilen är så standard som det går så det enda jag har är CD (1 st) och radio.

Allt gott,
Användarvisningsbild
av HCP
#1500918
Jag körde en FM-modul man satte direkt på antennsladden tidigare, fungerade okej.
Sen tröttnade jag och installerade vanlig stereo (på sidan om, inte i orginalplatsen).

På min bil (som jag tidigare skrev om i det […]

Köpråd V60 etanol

Det är väl Powershift-låda i dessa[…]

I dag och i dag men v70 D5 2010'an har ståt[…]

Bruten fjäder framvagn

Vanligt med brusten vänster fjäder p&ari[…]