NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1501949
En ny EGR-ventil har kommit, men alla fyra glödstiften var också trasiga och eftersom de är lättare att byta när ventilen är bortmonterad så väntar jag tills de nya stiften har kommit innan jag sätter dit den nya ventilen. Alltså har jag inte kunna testa om den hjälper än... Nästa vecka är jag på resande fot så det dröjer åtminstone en vecka till innan det kommer en uppdatering
#1502028
Tack för varningen! Jag har redan fått ut alla, men det var lite nervöst just eftersom de sitter så undangömda och det inte gick att varmköra. Jag dränkte dem i WD40 ett par dagar i förväg och använde det minsta spärrhandtaget jag hade för att inte kunna använda för mycket kraft. Gick oväntat lätt.
#1502033
bananas skrev:Tack för varningen! Jag har redan fått ut alla, men det var lite nervöst just eftersom de sitter så undangömda och det inte gick att varmköra. Jag dränkte dem i WD40 ett par dagar i förväg och använde det minsta spärrhandtaget jag hade för att inte kunna använda för mycket kraft. Gick oväntat lätt.
Va bra !

Sålde min trottjänare V50 2.0D -06 idag, den har stått avställd i drygt 1 år då vi köpte en nyare V60. Den hade gått 19k , inga problem med glödstiften. EGR byttes för en massa år sedan då den
första varianten hade för klen drivning, så ventilen fastnade . Lagom roligt vid trafikljus inne i stan....

Hoppas resten löser sig för dig nu!
#1502684
Nu är glödstift och EGR-ventil utbytta och motorn startar och varvar precis som den ska! Nu har jag ju visserligen varit och rengjort och dragit åt alla möjliga saker, men med största sannolikhet var det bara ventilen som ställde till allt.

Jag har inte hunnit ut och provköra något dock, jag passade på att göra ett "snabbt oljebyte" när den ändå var upphissad men fick med mig alla gängorna ut oljeplugshålet på köpet :-( Så nu väntar jag på lite delar igen innan jag kan provköra.

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]