NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mestvolvo
#1500853
Ofasen. Ja ja vet ju att min sådan varit lite halv sleten. Men den va helt felinställd för ett tag sen. Vad dom på verkstad att fixa och kolla den medans dom servade bilen. De va inga anmärkningar på den mer än att den va som konstaterat felställd då. Tack för ditt svar
[quote=Alx post_id=1499638 time=1652901299 user_id=4
Jag hade problem med att xenonlampan slocknade på vänster sida och då hittade jag att styrenheten som sitter i hjulhuset var helt sönderärgad och fick då små kortslutningar på kretskortet i boxen. Efter rengöring och ihoplimmad låda funkar nu lampan men lyser svagare och med ett annat sken än på höger sida. Så nån liten krets har tagit skada på kortet men lampan slocknar inte nu iaf.
[/quote]
av Mestvolvo
#1500854
Ja men så konstigt är de ju inte att snåla när de är den billigare äldre jobb bilen. Blir ju lite drygt att köpa lampor som kostar nästan lika mkt som bilarna till dom 😂. Fick hem nya lampor igår (inte från biltema) kopplat in dom. Har bara hunnit köra till jobbet idag. Inget larm under den korta färden ialf. Kan även vara så att dom andra skadats av ett annat problem ja inte lyckats bli av med på den bilen. Gasar man lite häftigt så hjulen ”spinner” så klonkar de något så in in i helvete vänster fram. Ingen bilverkstad har lyckats hjälpa mig hitta felet. Har bytt i princip varenda bussning stötdämpare fjäder fjäderbenslager och även de motorfästet som sitter under växellådan. Även drivaxel 😂. Så enda ja kan komma på mer år motorfästerna får byta dom en och en och hålla tummarna.
av Teddy1975
#1501277
Biltema är bara bra när det kommer till enkla verktyg och så. Jag skulle aldrig köpa reservdelar från dem, inte ens glödlampor. Så köp hellre från autodoc eller mekonom, och t ex bara Febi, Lemförder eller bättre oem delar. Det behöver inte bli särskillt mycket dyrare att köpa lite bättre kvalitet.
av Mestvolvo
#1502360
Nu har de gått några veckor sen jag bytte lampor igen, har inte fått tillbaka varken larmet eller problemet sen dess. Dock tog de ju ungefär ett halvår från förra bytet tills att de började larma. Men vilket fall som . Skönt att slippa problemet för tillfället. Tack alla som försökt hjälpa
Weber 32dir på en b20

Hr inte siffrorna i huvudet men någonstans s[…]

Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]