NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av R2D2
#1498620
Tjenare!

Jag har bytt på egen hand denna sensor men ändå så ligger felet kvar. Bilen fungerar ändå men inget turbotryck. Det känns lite kraftlöst att åka men det går... Jag har en OBDII läsare och en app (OBD Auto Doctor Car Scanner). Men vill inte behöva betala 55kr/månad abonnemang för att göra det.

Jajaja, tänker ni.. bara 55 kr för detta. Det låter billigt.

Jomenvisstserru är det billigt. Men ändå, jag kanske är snål iom det detta... Detta problem har jag skjutit mig i foten lite. Beställt från Autodoc och fick fel grej för tredje gången. :mad: :bored: :crying: :oops: Skickade in dokument så jag skulle få skicka åter enligt konstens alla regler. Åker och jobbar och hoppas det är klart till jag kommer hem... Får igen mail om att "du behöver skicka in..." "din tid har gått ut" etc.
Så det kostade mig lite mer än det smakade.

Är det bara att åka till nån som har en bilverkstad med en påse bullar? Eller finns det nån app/program till en dator som fixar detta ändå utan att betala abonnemang?

Tacksam för tips och tricks!

Bild
av frippe64
#1498630
Vad är den egentliga frågan här?

Om en app kostar pengar så finns det andra som är gratis...
Autodoc strular, men man kan beställa på annat håll...
P2456, om det inte hjälper att byta sensor kan det vara fel på kablage/kontakt...

Som i rubriken, någon som fått P3.0.3 […]

Nytt avgasrör B234F

745-an har rullat uppskattningsvis drygt 50000 mil[…]

Torkarblad till strålkastarna verkar ha utg&[…]

Motortvätt, vad tänka på?

Vill slänga in en varning, en ballast till […]