NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Traknast
#1498440
Hallåj.

Råkade köra in i en pelare idag och kvadda höger framskärm. Har hittat en ny på skroten som jag tänker att jag kan byta till.
Men! Vart gör en det? Förstått att det inte är så lätt att göra själv? (Är alltså HELT ohändig)

Tips på bra och billigt ställe att göra detta i Malmö med omnejd?
Senast redigerad av 2 Traknast, redigerad totalt 0 gång.
av frippe64
#1498443
Traknast skrev: lör 07 maj 2022, 16:18 Hallåj.

Råkade köra in i en pelare idag och kvadda höger framplåt. Har hittat en ny på skroten som jag tänker att jag kan byta till.
Men! Vart gör en det? Förstått att det inte är så lätt att göra själv? (Är alltså HELT ohändig)

Tips på bra och billigt ställe att göra detta i Malmö med omnejd?
Vad är en framplåt?
Har du inte försäkring?
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1498450
Kolla med en liten verkstad i utkanten av Malmö där gör dom det billigast och med kort väntetid ofta.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

av Traknast
#1498537
GLIZ skrev:Kolla med en liten verkstad i utkanten av Malmö där gör dom det billigast och med kort väntetid ofta.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Bra tanke! Har du något tips om vettigt ställe?
Har hållit mig till mina innerstadsverkstäder sedan jag skaffade bil för ett år sedan så noll koll på andra ställen!
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1498548
@Traknast, Agne Andersson bil och motor på Agnesfridsvägen. Bakom en Mekonomen som ligger i samma hus bakom Skoda. Ingång från högersidan, lite inkognito men de gjorde ett bra jobb med min bil och är anslutna till autoexperten. Sen Fosie bilverkstad har jag med använt och haft rimliga priser. Finns säkert lite med att tjäna på att åka ut lite men dessa kör jag på

Har hört talas om Ekstrandsreparationsverkstad neråt Trelleborg men minns inte exakt så mycket mer än så
Bilens utrustning från Vin nr

Du kan kolla utrustningen igenom att trycka in reg[…]

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]