NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1497597
Hej!
Varning för dum fråga... Var på besiktning idag, och då upptäcktes en brusten fjäder fram (och läckage på stötdämparen på andra sidan, men det visste jag).
Jag bytte fjädrarna ifråga för knappt 3 år sedan på mekonomen, och sedan dess har det drivit mig till vansinne att bilen varit högre fram än bak. Mekonomen bytte alltså förmodligen till vanliga fjädrar fram trots att den antagligen är sänkt, så jag har i princip bara sett asfalt genom innerbackspegeln i 3 år (och lasta flyttsläp jämnt var också en utmaning eftersom bilen ser ut att vara baktung till att börja med).

Hur tar jag reda på hur mycket sänkt den är nu när det inte går att kolla på vad som satt där? Jag bryr mig inte om att ha den sänkt (snyggare sänkt såklart), men jag byter ju inte gärna fjädrarna bak i onödan för att jämna ut den.
Kan väl tillägga att tidigare ägare stylat den utvändigt som r-design (den är inte en r-design), så möjligtvis om de kört på den sänkningen. Finns det någon standardsänkning för r-design?

Problemet är ju att sådana här app[…]

Weber 32dir på en b20

Okej, har en enkel su hs6a nu. Den fungerar fint, […]

Söker köpråd - XC90 V8

Hej, Jag satt precis och tog en våröl […]

V70 -03, bensin, manuell,140 HK, 23 000 mil. Motor[…]