NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av minimaskin
#101545
:( Hallåååå!
Har en v50 t5:a 04:a som inte vill starta, bra batteri, bensin på, alla säkringar kollade och hela, men inte vill den starta. Den var lika dan i går fast den gick igång, men sedan dog den, men jag var lite trägen och kirrade lite då starta den och gick som den skulle!!!???
Lika dan idag startade till och dog men går inte igång i gen. Kom med förslag!!!!!!!!!!!! Jag själv tror att det har med bränslet att göra hmmmm
av dali
#101555
Sannolikt styrenheten till bränslepumpen. Vanligt fel på 04:orna.
av minimaskin
#101559
KOSTAR???????????????????????????
Användarvisningsbild
av Appel
#101564
minimaskin skrev:KOSTAR???????????????????????????
För några gör Volvo det på goodwill eller någon form av förlängd garanti, framför allt om man servat bilen på samma ställe (enligt info i andra trådar)! Jag har servat bilen på samma ställe som jag köpt den, köpt däck och tillbehör mm mm, samt beställt ny bil för drygt 350.000:-, jag fick betala lite över 4000:-...
av minimaskin
#101570
Ok låter prima. garantin gick ut för ca 3 mpånader sen så man får hoppas på det bästa, och den har bliit servad på samma ställe hela tiden. Tack alla för bra svar trevlig helg
av minimaskin
#101573
Vilket skit provade att starta precis, Nu går skitet, vad e detta!!!!!????
av robbancarlsson
#101735
jag hade precis samma problem på min förra bil. En S40N 2,4i -04.
Den gick inte att starta ibland. Åkte med den till verkstan och dom kunde inte hitta nåt fel. Åkte där ifrån och dan efter hände samma sak. Bärgningsbil till verkstan igen. Och jag påpekade för dom att jag hade snackat med andra som haft samma problem, och det var uteslutande styrenheten till bränslepumpen som krånglade. Ibland startade den och ibland inte. Dom bytte den och sen kom aldrig problemet tillbaka igen. Så det är med (nästan) all säkerhet styrenheten som måste bytas.
av turbonegro
#102755
ska man verkligen kunna förvänta sig att en så gammal bil som en 04 startar varjegång ?
av minimaskin
#102768
Om man inte kan förvänta sig det av en volvo ångra jag att jag köpte sån jävla skit bil!!!!!
av dali
#102771
Första årsmodellen av S40N och V50 har haft en hel del barnsjukdomar, så är det. Gäller i princip alla biltillverkare, möjligen med undantag av Lexus.

Volvo är Sveriges vanligaste bil, det vore konstigt om inte några bilar krånglade. Det är tråkigt när det händer (jag har själv varit drabbad, har också haft en 04:a) men det kan som sagt hända alla biltillverkare, leta reda på ett internetforum för valfri biltillverkares bilar och jag garanterar att du kan hitta folk som har problem. 90% av alla inlägg på bilforum handlar om problem, man skriver inget om bilen bara går. Med tanke på hur många Volvo det rullar på vägarna i Sverige så är det trots allt relativt få problem, men det gör inte att det känns bättre när man själv är den som drabbats.

Vill man vara 100% säker på att inte ha en krånglande bil så är det cykel som gäller ... :wink:

PS Turbonegro hör inte direkt till optimistkonsulterna, vet inte varför han fortfarande kör Volvo ... :roll: DS
Överhettad passat b5

Ett tillägg: Det är "superviktigt&[…]

EGR kylare 2,0 D

Vill bara tillägga att priset du nämner […]

Då vart oljbyte utförd. Sil på h[…]

Däckslitage insidan.

Det var fel hjulinställning, fick justera in […]