GLIZ skrev:För att lätta upp stämningen lite.
Tog i så en 245:a flyttade sig 10cm på en lift en gång. Inte med slägga men förlängde en fast nyckel med en annan fast nyckel (ringen i käftarna på nyckel 1) när jag skulle ha loss en mutter på länkarmens bussning. Bulten rök av.
Haha, det låter som att skit kan sitta hårt med andra ord, vilket jag i och för sig tycker mig ha märkt. Jag pausade fjäderbytet på den sidan där den inte är av eftersom jag är orolig för att förstöra mer än jag lagar om jag fortsätter och måste besikta bilen innan månadens slut. Tanken är väl även att jag behöver bilen för att åka och köpa fler prylar för att kunna lösa problemet. Men hur viktigt är det att byta båda fjädrar? Är det mest en komfortgrej, att den kommer ryka när som ändå eller att bilen kan börja snedslitas på något sätt så att man skadar bilen?
Det förjävligaste var att jag fortfarande hör klonkande ljud från den sidan där jag bytte ut en fjäder som var av på 2 ställen. Det var ju såklart bra att byta den fjädern, men frågan är om inte den varit så länge och att det var stötdämparen som jag märkte av när det börja klonka runt efter att jag råkat köra i ett potthål. Klonkar det om stötdämpare som är paj? Jag antar att det är samma med stötdämpare som med fjäder att jag åker på att byta på båda sidor om det är det? Tror ni med 99-100% att det är stötdämparen så jag ska åka och köpa direkt eller ska jag typ köra min besiktning och se om de kan fastställa vad som spökar?