NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1487506
Har ett problem med min volvo V50 D2.
Bilen börjar ryka vit från undersidan av bilen ca 5 minuter efter kallstart (ej från avgasröret). Detta händer inte regelbundet utan sker någon gång ibland. Jag var inte jätte orolig till och börja med men för någon vecka sedan svängde jag in på en parkering och stannade, när jag väl stannade märkte jag och många andra att bilen rykte som bara den.
Det konstiga är att bilen går felfritt och har ingen aning om vad detta kan vara.
Det ända jag kommit fram till är att det kanske är något glapp i en packning så att kylarvätska rinner ut på motor eller avgasrör, men kan inte se något läckage.

mycket tacksam för svar
#1487509
Dieselvärmaren, min brukade ryka ibland så jag trodde att bilen brann men nu har den tyvärr lagt av så det blir genomgång och service till våren (går billigare utan men saknar isfria rutor).

Det kan vara läge att göra en felsökning.
#1498970
Har en v50 d4 och jag ska renovera min värmen och samtidigt använda bil. Kölvattnet kopplar bara ihop med några kopplingar. Hur gör man med bränsleslangen ? Är det bara att rycka säkringen till värmaren eller är det bara att rycka kontakten till pumpen..
#1499035
Koppla loss bränsleslangen och linda en plastpåse runt änden så att det inte droppar från den. Det finns en bränslepump inuti värmaren som du kopplar bort när du tar ut värmaren. Självklart bör du ta av säkringen först, som med allt annat elektroniskt på bilen.
Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]

Missljud höger bak v60cc II

Hade tråkigt missljud i höger bakvagn p[…]

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]